در جشنواره خیران مدرسه ساز استان عنوان شد؛ سنگینی کفه ترازوی مدرسه‌سازی به سمت خیران

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1706

در جشنواره خیران مدرسه ساز استان عنوان شد؛ سنگینی کفه ترازوی مدرسه‌سازی به سمت خیران
مدیرکل حراست سازمان نوسازی مدارس کشور: بیش از۶۰ درصد مدرسه‌سازی کشور به واسطه خیران انجام گرفته است
بیست وششمین جشنواره خیران مدرسه‌ساز استان کرمان با پاسداشت یاد رییس جمهور شهید و همراهانش برگزارشد.
*ورود خیران بدون الزام دولتی
معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش در این مراسم گفت: خیران مدرسه‌ساز نقش پیش‌روندگی و پیش‌برندگی دارند و اگر جایی نابرابری وجود دارد و نیاز به فضای آموزشی و تربیتی است، احساس‌تکلیف می‌کنند و منتظر دولت و حکومت نمی‌نشینند.
صادق ستاری‌فرد اظهار کرد: شهید آیت‌الله رئیسی همیشه در هر کسوت و جایگاهی خودش را در محضر خدا می‌دانست و خدا هم او را با عزت در آغوش گرفت و در پناه امام رئوف جا داد.
او افزود: شهید آیت‌الله رئیسی گفت«نبض جریان تعلیم و تربیت با وجود و حضور خیران عزیز و ارزشمند می‌زند».
ستاری‌فرد با بیان اینکه مدرسه‌سازی صدقه جاریه است، گفت: هر حکومتی باید امنیت، سلامت و تربیت را تامین کند و این عناصر در بستر مدرسه‌سازی محقق می‌شود و شما خیران فقط برای تربیت دانش‌آموزان تلاش نمی‌کنید بلکه برای امنیت، سلامت و تربیت کشور هستید.
معاون وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: مدرسه، پنجره خدمات اجتماعی، کانون تربیتی محله و نقطه اتکاء دولت و ملت در ارائه خدمات و امن‌ترین مکان برای پناه دانش‌آموزان و قابل اعتمادترین نهاد اجتماعی خانواده‌هاست.
وی با اشاره به اینکه نقش، اهمیت و جایگاه خیران مهمتر از نقش معلم است و نقش مربی‌گری و اولیایی دارند، به خیران مدرسه‌ساز گفت: شما نقش پیش‌روندگی و پیش‌برندگی دارید و اگر جایی نابرابری وجود دارد و نیاز به فضای آموزشی و تربیتی است، احساس‌تکلیف می‌کنید و منتظر دولت و حکومت نمی‌نشینید و ما را هم با خودتان همراه می‌کنید.
*کرمان پایلوت طرح اداره مدرسه توسط خیران
محمدمهدی فداکار استاندار کرمان نیز در این مراسم اظهار کرد: مدرسه‌سازی کار خیر و چراغی است که شما خیران در تاریکی می‌افروزید تا جهل و تاریکی از بین برود؛ کاری که نزد مردم و حضرت حق ماجور است.
او با اشاره به اینکه مدرسه‌سازی کار بسیار بزرگی است، افزود: دل کندن از پول کار سختی است اما خیران این کار را انجام می‌دهند و از مال خود می‌گذرند.
فداکار با اشاره به اینکه آموزش و پرورش باید کمک کند و مدارسی که توسط خیران ساخته می‌شود، تکمیل کند؛ گفت: برخی مدارس در این حوزه عقب هستند و گلایه خیران به حق است و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی تا جایی که امکانش است، کمک کند تعهدات آموزش و پرورش اجرایی شود و نیاز است از اعتبارات دولتی و شرکت‌ها در این زمینه کمک شود.
استاندار کرمان با اشاره به اینکه برخی علاقه دارند اداره مدارس خاص به عهده خودشان باشد، افزود: خیران امکان اداره مدارس به ویژه مدارس خاص مانند اوتیسم را دارند که باید با سیاست‌گذاری آموزش و پرورش کار دنبال شود و موفق خواهند بود و این کار را از کرمان آغاز خواهیم کرد تا پایلوت شود.
*ساخت ۱۴۰۰ کلاس درس در استان طی دولت سیزدهم
مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمان با اشاره به ساخت ۱۴۰۰ کلاس درس در قالب ۱۶۰ مدرسه در استان کرمان طی سال‌های خدمت دولت سیزدهم گفت: اعتبارات سال گذشته در بحث مدرسه‌سازی گشایش خوبی بود و در هر شهرستانی که قول دادیم، عملی شد.
رضا هدایتی در بیست و ششمین جشنواره خیران مدرسه‌ساز استان کرمان اظهار کرد: زیرساختی‌ترین کار در کشور، مدرسه‌سازی است و همواره تاکید شده هزینه برای آموزش و پرورش، سرمایه‌گذاری است زیرا دانش‌آموزانی از این مکان‌ها بلند می‌شوند آینده سازان کشور هستند.
او بیان کرد: خیران مدرسه‌ساز از مال خود گذشته و در راه مدرسه‌سازی گام برمی‌دارند که شایسته قدردانی هستند.
مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمان اظهار کرد: در سال گذشته ۱۰۲۵ کلاس در استان تحویل داده شد که کار بی‌نظیری بود و از ۹ مدرسه در سایت‌های مسکن مهر شهرستان‌های استان که در دولت دهم آغاز شده بود، شش مورد را در یک سال و نیم اخیر تکمیل کردیم.
هدایتی تصریح کرد: طی دو سال گذشته ۷۰ درصد از کلاس‌هایی که در استان کرمان تحویل شد، مدارسی بود که با مشارکت خیران ساخته شده و در حال حاضر پروژه‌ای نداریم که مشمول زمان سه تا چهار سال شده باشد و پروژه‌های ۱۲ ساله را به اتمام رساندیم.
مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمان ضمن درخواست از همکاری خیران در سال جاری برای تکمیل پروژه‌های نیمه کاره، یاد شهید آیت الله رئیسی را گرامی داشت و بیان کرد: وی با از خودگذشتگی برای گره‌گشایی از مشکلات مردم تلاش زیادی کرد.
*کلنگ‌زنی و ساخت ۱۸۰ مدرسه توسط خیران

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: در دولت سیزدهم ۱۸۰ مدرسه توسط خیران در استان کرمان کلنگ‌زنی، ساخته شده و یا در حال ساخت است.
رضا رضایی در این آیین اظهار کرد: خیران در امر مدرسه‌سازی و مدرسه‌داری شریک ما هستند و کار با عظمتی انجام می‌دهند و امروز وضعیت استان، نتیجه همراهی خیران است.
وی با اشاره به اینکه ۶۵ درصد از مدارس استان کرمان خیرساز است و بقیه را نوسازی مدارس تجهیز و تکمیل کرده، گفت: خیران مدرسه‌ساز از مال و زندگی خود برای دانش‌آموزان می‌گذرند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با بیان اینکه دانش آموزان آینده‌سازان کشور هستند، تصریح کرد: اقتدار امروز ایران اسلامی بابت نیروی انسانی است و نیروی انسانی کارآمد می‌تواند ما را در دنیا شاخص کند و شاخص‌های توسعه پایدار را به ارمغان بیاورد بنابراین آموزش و پرورش نهاد مهم و تاثیرگذاری است.
او با اشاره به اینکه بیش از ۷۵۰ هزار دانش‌آموز در استان کرمان مشغول به تحصیل هستند، گفت: امیدواریم با تداوم همکاری و مشارکت خیران در برنامه‌ریزی آینده بتوانیم فضای آموزشی استان کرمان را امن کنیم و بسازیم تا نیاز رفع شود و بعد از ساخت مدرسه به سمت حوزه دیگر برویم.
*سهم ۶۰ درصدی خیّران ایران در مدرسه‌سازی
مدیرکل حراست سازمان نوسازی مدارس کشور گفت: ۱۱ هزار میلیارد تومان توسط خیران برای ساخت‌وساز مدرسه در کشور هزینه شده و بیش از ۶۰ درصد مدرسه‌سازی کشور به واسطه خیران انجام شده است.
کی‌قباد بابایی ‌شهرکی در بیست‌وششمین جشنواره خیران مدرسه‌ساز استان کرمان اظهار کرد: در دولت سیزدهم بیش از ۲۵۰۰ مدرسه در کشور توسط خیران ساخته شده و ۱۰۲۵ کلاس در استان کرمان توسط خیران در سال گذشته احداث شده است.
محمدرضا جعفری مدیرعامل جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور نیز در این مراسم با اشاره به اینکه تعهد خیران مدرسه‌ساز در کشور از ۱۷ میلیارد تومان در سال ۷۷ به ۱۱ هزار میلیارد تومان در سال‌جاری رسیده، گفت: در حالی در سال ۷۷ شاهد ۲۰ درصد ساخت مدرسه‌ها توسط خیران بودیم و این رقم تا سال گذشته به ۵۰ درصد رسید و امسال هم به ۶۰ درصد می‌رسد.
او بیان کرد: با وجود اینکه تلاش‌های زیادی صورت گرفته اما مشکلات زیادی در آموزش و پرورش داریم و با توجه به اینکه مدرسه خانه دوم دانش‌آموزان است؛ هرچه مناسب‌تر باشد، بچه‌ها بهتر تعلیم و تربیت می‌شوند.
جعفری با اشاره به اینکه گسترش فرهنگ خیر یک کار قرآنی است، ابراز کرد: مدرسه‌سازی زیربنای همه کارهاست، زیرا آموزش و پرورش مهمترین کاری‌ است که در سراسر کشور صورت می‌گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

برخی از مقالات

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 0
  • امروز: 74
  • دیروز: 82
  • هفته: 781
  • ماه: 4,609
  • سال: 38,610