رئیس سازمان صمت جنوب کرمان: صنایع و معادن جنوب در کاهش مهاجرت جوانان منطقه نقش داشته‌اند

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1361

رئیس سازمان صمت جنوب کرمان: صنایع و معادن جنوب در کاهش مهاجرت جوانان منطقه نقش داشته‌اند 

 رئیس سازمان صمت جنوب کرمان با بیان اینکه در جنوب کرمان پتانسیل خوبی در حوزه معدن و ذخایر معدنی وجود دارد، گفت: همانگونه که صنعت در احداث کارخانه‌های صنایع تبدیلی و فرآوری محصولات کشاورزی و غیره به کمک این بخش آمده؛ معادن و صنایع مختلف و واحدهای تجاری نیز توانسته‌اند با اشتغالزایی در کاهش بزهکاری، جرم و مهاجرت جوانان منطقه نیز کمک شایانی به منطقه نمایند.

مسلم مروجی‌فرد در نشست انعقاد تفاهمنامه همکاری بین اداره کل صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان و دانشگاه جیرفت اظهار‌کرد: به منظور دستیابی به خودکفایی علمی و استفاده از ظرفیت نخبگان و نوآوران ملی در حوزه‌های صنعت و معدن و همچنین استفاده از واحدهای صنعتی و معدنی جنوب کرمان برای ارتقاء علمی دانشجویان و اساتید این  تفاهم‌نامه منعقد شد.

او با بیان اینکه طی سال‌های اخیر با برنامه‌ریزی هدفمند 55 کارخانه در حوزه صنایع معدنی جنوب استان احداث شده، افزود: با احداث صنایع معدنی متعدد، واحدهای صنعتی فرآوری محصولات کشاورزی مختلف و واحدهای صنعتی که در حوزه خدمات به بخش کشاورزی فعالیت می‌کنند، تحولی در زمینه اشتغالزایی، رونق کشاورزی و پیشرفت جنوب استان ایجاد شده است.

مروجی‌فرد با اشاره به ظرفیت علمی دانشگاه جیرفت گفت: می‌توان از پتانسیل دانشگاه برای تامین نیروی متخصص مورد نیاز واحدهای صنعتی، معدنی و تجاری و افزایش اشتغال و بهره‌وری استفاده کرد.

او شکوفایی واحدهای دانشگاهی و افزایش کارایی واحدهای صنعتی را از مزیت‌های تعامل بین بخشی عنوان‌کرد و گفت: در جنوب کرمان برای انجام کارهای تحقیقاتی و پژوهشی توسط دانشگاه واحدهای صنعتی و معدنی متعددی وجود دارد که با همکاری مشترک می‌شود باعث شکوفایی دانشگاه و افزایش کارایی و تولید واحدهای صنعتی و معدنی شد.

حسین شکفته رئیس دانشگاه جیرفت نیز با بیان ظرفیت‌های علمی، صنعتی و معدنی جنوب کرمان اظهار کرد: توجه  به ظرفیت دانشگاه و جایگاه علم و دانش در توسعه زیرساخت‌های موجود موثر خواهد بود.

او افزود: همکاری بین واحدهای دانشگاهی، صنعتی و معدنی در پیشرفت منطقه مفید هستند و باید از این فرصت‌ها به صورت کارشناسی بهره برداری شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 4
  • امروز: 158
  • دیروز: 194
  • هفته: 1,461
  • ماه: 7,914
  • سال: 26,333