بنا به اطلاعات چهارمین جلسه شورای مسکن؛ عقب‌ماندگی شدید مسکن‌های دولتی شهر کرمان

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1709

بنا به اطلاعات چهارمین جلسه شورای مسکن؛ عقب‌ماندگی شدید مسکن‌های دولتی شهر کرمان
بنا به آمار ارائه شده در چهارمین جلسه شورای مسکن ۵ هزار و ۱۵۹ واحد مسکن طرح نهضت ملی مسکن در شمال استان به مرحله اتمام اسکلت و سقف رسیده است که از این تعداد ۳ هزار و ۵۹۰ واحد مربوط به سیرجان و فقط ۱۴۶ واحد مربوط به کرمان است.
به گزارش کرمان‌نو، هر چند نزدیک ۸۰ هزار نفر برای مسکن دولتی در کرمان ثبت‌نام کردند؛ اما ابلاغ دولت نصف این عدد بود. طبق برنامه ابلاغی قرار بوده برای شهر کرمان ۳۹ هزار و ۶۵۱ واحد مسکن دولتی در قالب نهضت ملی مسکن ساخته شود، این میزان بیشتر از کل شهرستان‌های شمال استان بود. طبق برنامه ابلاغی مقرر بود در کرمان ۳۹ هزار و ۶۵۱ واحد، در سیرجان ۱۶ هزار و ۵۳۶، در رفسنجان ۱۳ هزار و ۴۱۴ و در بم ۱۴ هزار و ۵۸ واحد ساخته شود. واحدهای که بعد از سه سال مجموعاً ۵ هزار و ۱۵۹ واحد به مرحله اتمام اسکلت و سقف رسیده است.
در شهرستان‌های شمال استان سیرجان بافاصله سرعت بیشتری نسبت به الیافی شهرستان‌ها دارد. در این شهرستان ۳ هزار و ۵۹۰ واحد به اتمام اسکلت رسیده، در رفسنجان ۶۸ واحد، در بم ۹۰ واحد به مرحله اتمام اسکلت رسیده است.
نکته عجیب آنکه کرمان حتی برای تخصیص پروانه هم عقب‌ماندگی دارد. در این شهرستان صرفاً برای هزار و ۱۵۵ واحد پروانه صادر شده است. این تعداد یک‌پنجم میزان پروانه‌ای است که در سیرجان با ۵ هزار و ۵۶۳ واحد پروانه صادر شده است.
حافظی مدیرکل راه و شهرسازی استان در چهارمین جلسه شورای مسکن از آماده‌سازی اراضی ۷۲ هکتاری اراضی کوهسار و ۱۰۸ هکتاری نهضت ملی مسکن موسوم به سایت ارگ خبر داد. قرار است این زمین‌های برای ساخت به مردم واگذار شود و طبق گفته حافظی در اراضی ۱۰۸ هکتاری یک دامپروری غیرمجاز احداث شده که جابه‌جا خواهد شد.
او همچنین در این جلسه وعده داد که تا پایان شهریور واگذاری‌های زمین طرح جوانی جمعیت در استان سروسامان گیرد و دیگر پشت نوبتی وجود نداشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 18
  • امروز: 105
  • دیروز: 166
  • هفته: 1,339
  • ماه: 4,587
  • سال: 36,031