معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی: مطالبات گندمکاران در نیمه دوم خرداد پرداخت می‌شود

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1710

معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی: مطالبات گندمکاران در نیمه دوم خرداد پرداخت می‌شود
معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی از پرداخت مطالبات گندمکاران در اوایل هفته آینده خبر داد و پیش‌بینی‌کرد: میزان خرید تضمینی گندم از مرز ۱۱ میلیون تن بگذرد.
به گزارش ایرنا، «علیرضا مهاجر» در گفت‌وگویی درباره برنامه وزارت جهاد کشاورزی برای خودکفایی در پنج محصول راهبردی گندم، برنج، جو، پنبه و شکر افزود: تقریبا به‌غیراز یکی دو محصول دامی، همه محصولات اساسی و استراتژیک کشور در بحث غذا مربوط به حوزه زراعت است، به طوری که محصولاتی مانند گندم، جو، پنبه، شکر و محصولاتی که به‌ نوعی با سفره مردم سروکار دارد در این حوزه تامین و در اختیار مردم قرار می‌گیرد.
معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه بیشتر از ۷۰ درصد از اراضی ما اراضی کوچک بوده و کشاورزی ما معیشتی است، گفت: دولت علی‌رغم همه تنگناهایی که داشت کود، بذر و سم مناسب را تهیه کرد و با قیمت بسیار مناسب در اختیار کشاورزان قرارداد زیرا اگر به کشاورزان خرده‌پا توجه نکنیم آن‌ها امکان تامین نخواهند داشت و با توجه به اینکه ۷۰ درصد از اراضی در اختیار آن‌ها است، بنابراین ۷۰ درصد تولید ما دچار صدمه می‌شود.
مهاجر افزود: در این دولت ما توانستیم با افزایش قیمت گندم از حدود ۴ هزار تومان به ۱۷۵۰۰ تومان برسیم و در این سال‌ها ما قیمت آرد را افزایش ندادیم.
معاون وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: همچنین در سال ۱۴۰۰ حدود ۷ میلیون تن گندم وارد کشور شد درحالی‌که سال گذشته تنها ۴ میلیارد دلار پول برای واردات گندم لحاظ شد و با افزایش تولید که اتفاق افتاد به ۶۰۰ تا ۷۰۰ میلیون دلار کاهش پیدا کرد و امسال اصلا دیگر نیازی به واردات نداریم.
معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی گفت: اگر ما بتوانیم پولی را که برای واردات گندم اختصاص می‌دهیم تبدیل به ریال کرده و در اختیار کشاورزان قرار دهیم به طور قطع دچار مشکل نخواهیم شد و همین امروز هم در حال برداشت گندم، جو، دانه‌های روغنی و کلزا هستیم، بسیاری از محصولات مانند ذرت، سبزی و صیفی، آفتابگردان، سویا و برنج در حال کشت هستند.
وی در خصوص پرداخت مطالبات گندم کاران گفت: کمتر از یک هفته دیگر پرداخت مطالبات را شروع خواهیم کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 11
  • امروز: 95
  • دیروز: 166
  • هفته: 1,329
  • ماه: 4,577
  • سال: 36,021