با شروع عملیات عمرانی در میدان ارگ شهردار کرمان خبر داد؛ میدان ارگ معبر صنایع دستی می‌شود

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1712

با شروع عملیات عمرانی در میدان ارگ شهردار کرمان خبر داد؛ میدان ارگ معبر صنایع دستی می‌شود
محسن تویسرکانی شهردار کرمان و دبیر شهر ملی صنایع‌دستی نیز گفت: معبر صنایع‌دستی در شهر کرمان باید ایجاد شود.
شهردار کرمان با بیان اینکه در بعد بسته‌بندی صنایع‌دستی ضعف جدی داریم گفت: به برخی از حوزه‌های صنایع‌دستی نگاه اقتصادی است؛ اما باید به برخی رشته‌ها نگاه فرهنگی و اجتماعی بیشتر داشته باشیم.
او با اشاره به جایگاه نامناسب استادکاران صنایع‌دستی تصریح کرد: شهرداری کرمان در این دوره رویکرد متفاوتی در حوزه صنایع‌دستی خواهد داشت.
او ادامه داد: میدان ارگ ظرفیت بسیار خوبی است و به پیاده‌راه تبدیل خواهد شد و جداره‌های میدان ساماندهی و درب‌های مغازه‌ها تغییر خواهد کرد و شهر کرمان را در آن منطقه معرفی خواهیم کرد.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان کرمان گفت: کرمان جزء استان‌های برخوردار از لحاظ صنایع‌دستی است و بیش از ۶۵ رشته صنایع‌دستی در این خطه تولید می‌شود.
سعید شاهرخی در آیین افتتاحیه نمایشگاه صنایع‌دستی «دست‌های زمینی، نقش‌های آسمانی» ضمن گرامیداشت یاد شهید آیت‌الله رئیسی کرمان اظهار کرد: صداقت و سادگی از ویژگی‌های رئیس‌جمهور شهید بود.
او در ادامه افزود: کرمان جزء استان‌های برخوردار از لحاظ صنایع‌دستی است به‌طوری‌که بیش از ۶۵ رشته صنایع‌دستی در این خطه تولید می‌شود.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان کرمان با اشاره به شهرهای ملی صنایع‌دستی استان تصریح کرد: با صنایع‌دستی فرهنگ اصیل کرمان و ایران را می‌توان حفظ کرد.
شاهرخی گفت: نمایشگاه «دست‌های زمینی، نقش‌های آسمانی» با نمایش ۱۰۹ اثر کسب‌کننده نشان مهر اصالت ملی در موزه صنعتی کرمان افتتاح شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 1
  • امروز: 49
  • دیروز: 166
  • هفته: 1,283
  • ماه: 4,531
  • سال: 35,975