مدیر گروه مبارزه با بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم‌پزشکی کرمان: هیچ موردی از ابتلا به تب دنگی در کرمان تشخیص داده نشده است

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1729

مدیر گروه مبارزه با بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم‌پزشکی کرمان: هیچ موردی از ابتلا به تب دنگی در کرمان تشخیص داده نشده است
مدیر گروه مبارزه با بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم‌پزشکی کرمان در پاسخ به فردای کرمان با بیان اینکه تا این لحظه در استان کرمان هیچ موردی از پشه و بیماران مبتلا تشخیص داده نشده است، گفت:امکانات تشخیص بیماری در استان فراهم شده است و اگر موارد مشکوکی داشته باشیم می‌توانیم در استان کارهای تشخیص اولیه را برای آن‌ها انجام بدهیم.
دکتر سعید صحبتی افزود:خوشبختانه بیش از ۶۵ درصد موارد ابتلا به تب دنگی اگر به‌موقع تشخیص داده شود و استراحت کافی و مصرف مایعات کافی صورت بگیرد، به‌صورت سرپایی درمان می‌شود.
او توضیح داد: تقریبا حدود پنج درصد موارد به فرم‌های شدید مبتلا می‌شوند که نیاز به بستری در بیمارستان، اقدامات تکمیلی و مراقبت‌های بیشتر در بیمارستان دارند که درصد زیادی از این افراد نیز بهبودی پیدا می‌کنند و به‌طور کلی مرگ‌ومیر بیماری چیزی حدود یک‌درصد است.
او بیان کرد: بیماری تب دنگی از بیماری‌های ویروسی خونریزی‌دهنده است که از طریق گزش پشه آئدس منتقل می‌شود و این راه اصلی انتقال بیماری است.
صحبتی یادآورشد:پشه آئدس در استان‌های جنوبی کشور طی چند سال اخیر مشاهده شده و ویروس عامل بیماری نیز از طریق بیمارانی که اخیرا به کشورهای حوزۀ خلیج‌فارس مسافرت داشتند وارد کشور شده است.
او ادامه داد: تا این لحظه در استان کرمان هیچ موردی از پشه و بیماران مبتلا تشخیص داده نشده اما این هوشیاری و نگرانی باید وجود داشته باشد و تمام تمهیدات لازم برای پیشگیری از استقرار پشۀ عامل بیماری باید در استان انجام شود.
او گفت: بهسازی محیط اطراف زندگی و مجهز کردن پنجره‌ها به توری‌هایی که مانع از ورود پشه بشود از مهم‌ترین اقداماتی است که شهروندان می‌توانند انجام دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

برخی از مقالات

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 0
  • امروز: 78
  • دیروز: 82
  • هفته: 785
  • ماه: 4,613
  • سال: 38,614