شهردار کرمان در مورد ایمن‌سازی آرامستان بهشت کریمان: نیازمند ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار استانی هستیم

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1763

شهردار کرمان در مورد ایمن‌سازی آرامستان بهشت کریمان: نیازمند ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار استانی هستیم
شهردار کرمان، در نشست بررسی طرح ایمن‌سازی آرامستان «بهشت کریمان»، بر ضرورت جذب اعتبارات استانی برای اجرای این پروژه، تأکید کرد.
محسن تویسرکانی، در این نشست که با حضور مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان، معاون اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان، معاونان حمل‌ونقل و امور زیربنایی، خدمات‌شهری، برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی و مالی و اقتصادی شهردار، مدیر بحران شهرداری و مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهر کرمان، به بررسی مشکلات و مسائل آرامستان «بهشت کریمان» و ایمنی این محدوده پرداخته شد، گفت: تمام ادارات و ارگان‌هایی که در مدیریت و بهسازی وضعیت آرامستان «بهشت کریمان» و محدوده اطراف آن، دخیل هستند، باید به‌صورت میدانی پای‌کار بیایند.
او، اشراف کامل مدیران را، بر مشکلات و مسائل محدوده آرامستان «بهشت کریمان»، مقدمه گفت‌وگو با مشاوران دانست و گفت: هدایت آب‌های این محدوده، به شهر کرمان نیز، نیازمند مطالعه و بررسی بیشتری است.
شهردار کرمان، اظهار داشت: شخصاً با انتقال آب این محدوده به شهر کرمان مخالف هستم؛ چراکه زیرساخت‌های لازم برای این انتقال را فراهم نمی‌بینم.
او، اعتبارات شهرداری کرمان را برای ایمن‌سازی آرامستان «بهشت کریمان» و محدوده اطراف آن، ناکافی دانست و گفت: برای ایمن‌سازی محدوده یادشده به اعتبارات استانی و کمک همه دستگاه‌های متولی نیاز است.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان نیز، در این نشست با تقدیر از عملکرد شهردار کرمان و مجموعه معاونان و مدیران همراه وی، در شهرداری کرمان، گفت: باید طرح ایمن‌سازی آرامستان «بهشت کریمان» را شناسنامه‌دار کنیم تا بتوانیم برای آن در سال‌های بعد هم اعتبارات خوبی جذب کنیم.
حمید سالخورده، بر هم‌افزایی نیروهای مدیریتی برای بهسازی و ایمن‌سازی محدوده موردبحث، تأکید کرد و گفت: باید سیل مسائلی که این منطقه از شهر را تهدید می‌کند، به فرصت تبدیل کرد.
معاون خدمات‌شهری شهردار کرمان نیز، در ادامه، تعداد افراد دفن‌شده را در این آرامستان، ۲۰۰۰ نفر برشمرد و افزود: هر روز، شش میت در این آرامستان دفن می‌شود و این آمار بر ضرورت یک مدیریت جدی‌تر، تأکید دارد.
محمود ایرانمنش، از مطالعات ناتمام بر روی آرامستان «بهشت کریمان» در سال ۱۴۰۰ یاد کرد و اظهار داشت: برای رفع مشکلات این آرامستان، دست‌کم به ۱۰۰ میلیارد تومان، اعتبار نیاز است و به‌عنوان‌مثال، ساخت مسیر برگشت برای آن، نیازمند ۵۰ میلیارد تومان، است.
گفتنی است؛ در این نشست، مقرر شد از شرکت «ایده‌پردازان توسعه» به‌عنوان مشاور، پروژه ایمن‌سازی آرامستان «بهشت کریمان» دعوت شود.
همچنین مقرر شد اعتباری که مدیریت کل بحران استانداری کرمان، به طرح یادشده اختصاص می‌دهد، با هماهنگی شورای نظارتی استان، و در چارچوب ضوابط، هزینه شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

برخی از مقالات

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 0
  • امروز: 11
  • دیروز: 138
  • هفته: 749
  • ماه: 4,019
  • سال: 44,043