مدیرکل بحران استانداری کرمان اعلام کرد: چهار روستای زرند روی گسل‌اند و قابل‌انتقال نیستند

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1557

مدیرکل بحران استانداری کرمان اعلام کرد: چهار روستای زرند روی گسل‌اند و قابل‌انتقال نیستند
استانی که طی ۶ ماه اول سال جاری محل وقوع ۲۲۱ زلزله بوده و ۳ زلزله آن بالای ۴ ریشتر قدرت داشته‌اند، تعدادی از روستاهایش دقیق روی گسل‌ها قرار گرفتند، روستاهایی که اکنون به گفته مدیرکل بحران قابل‌انتقال هم نیستند.
طبق گزارشی که حمید سالخورده مدیرکل بحران استانداری کرمان در ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان ارائه داد، فقط در ۶ ماه اول سال ۲۲۱ زمین‌لرزه در استان رخ‌داده که ۳ زلزله شدت آن به ۴ تا ۵ ریشتر بوده و ۲۴ زلزله هم به بزرگی ۳ تا ۴ ریشتر قدرت داشته است.
به گفته سالخورده شهرستان رفسنجان از سال ۶۱ دچار فرونشست شده و اکنون منطقه بهرمان رفسنجان در وضعیت بسیار بدی است. او در این جلسه از دستگاه‌های اجرایی استان خواست تا همکاری لازم را داشته و استعلامات زمین‌شناسی را انجام دهند. آن‌طور که مدیرکل بحران استانداری کرمان در این جلسه اشاره داشته در زرند ۳ تا ۴ روستا بدون نظر و رأی بنیاد مسکن، درست روی گسل‌ها شکل‌گرفته و اکنون دیگر قابل‌انتقال نیستند.
مدیرکل بحران استانداری کرمان همچنین در این جلسه نسبت به شناسایی و مطالعه نقاط فرونشستی استان تأکید کرد و گفت: با مشکل مطالعه‌نشدن فرونشست در استان روبرو هستیم و حتی سال گذشته استاندار نامه‌ای دراین‌رابطه به وزیر وقت نوشته‌اند و هنوز مشخص نیست که نتیجه طرح مطالعاتی چه شده است.
او در این جلسه به شناسایی و اخذ استعلام برای ساخت‌وساز برای ۴ شهر درگیر فرونشست بالا شامل کرمان، رفسنجان، سیرجان و عنبرآباد تأکید کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

برخی از مقالات

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 5
  • امروز: 68
  • دیروز: 240
  • هفته: 1,978
  • ماه: 7,616
  • سال: 25,180