مرضیه جعفری، سرمربی تیم خاتون بم. برای موفقیت نیاز به اردوهای منظم و بازی‌های تدارکاتی داریم

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1739

مرضیه جعفری، سرمربی تیم خاتون بم. برای موفقیت نیاز به اردوهای منظم و بازی‌های تدارکاتی داریم
گزارش| الهام سرگزی
خاتون بم در حالی نماینده ایران در اولین دوره مسابقات لیگ قهرمانان زنان آسیا است که به گفته مرضیه جعفری سرمربی خاتون این تیم برای موفقیت در این بازی‌ها نیاز به اردوها و بازی‌های تدارکاتی در ۲ ماه پیش‌رو دارد.
به گزارش کرمان‌نو، خاتون بم قهرمان فصل گذشته فوتبال زنان ایران در حالی در شهریورماه ۲ دیدار برابر حریفانی از هنگ‌کنگ و بوتان در جام باشگاه‌های آسیا برگزار می‌کند که در صورت صعود از این مرحله می‌تواند به‌عنوان اولین تیم زنان ایرانی ۱۰۰ هزار دلار پاداش بگیرد.
جعفری: برای صعود نیاز به اردوهای منظم و بازی‌های تدارکاتی داریم
جعفری که معتقد است یکی از مشکلات این سال‌ها نداشتن بازی‌ها و اردوهای تدارکاتی است موفقیت در این مسابقات را نیازمند برگزاری اردوها و بازی‌های تدارکاتی منظم می‌داند. موضوعی که سال گذشته و در حضور خاتون در مسابقات به‌وضوح به چشم می‌آمد.
باتوجه‌به استراحت تیم ملی زنان و تعطیلی لیگ برگزاری بازی‌های داخلی نیز تاکنون امکان‌پذیر نبوده؛ اما بدون شک این تیم برای موفقیت باید از دوره قبلی درس عبرتی بگیرد و در مدت باقی‌مانده با برنامه‌ریزی به نتایج مطلوب برسد.
خاتون در سال گذشته نه‌تنها به دلیل نبودن همین بازی‌ها و اردوها نسبت به حریفان آمادگی کمتری داشت؛ بلکه در بازی دوم این تیم در جایی که شاگردان جعفری با ویروس آنفولانزا مواجه شده بودند حتی بازیکن تعویضی نیز نداشت. موضوعی که باید به آن توجه کرد تا این تیم برای مسابقات امسال با این مشکل مواجه نشود. موفقیت خاتون نیازمند این است که این تیم غنی بسته شود تا با کمبود بازیکن هم روبرو نشود.
*خاتون و اولین درآمد دلاری برای فوتبال زنان ایران
در حالی حریفان خاتون بم در جام باشگاه‌های آسیا مشخص شده که این تیم با موفقیت در دو دیدار خود در مرحله مقدماتی نخستین دوره مسابقات لیگ قهرمانان زنان آسیا با پاداش کنفدراسیون فوتبال آسیا روبرو خواهد شد.
خاتون که برای حضور در مرحله گروهی باید از دور انتخابی این رقابت‌ها صعود کند؛ در گروه D با کیچی (هنگ‌کنگ) و رویال تیمفو کالج (بوتان) رقابت می‌کند.
۲ دیدار شاگردان مرضیه جعفری در روزهای چهارم و دهم شهریورماه ۱۴۰۳ در بوتان برگزار می‌شود.
خاتونی‌ها باتوجه‌به قرعه مناسبی که دارند؛ شانس زیادی برای صعود به‌دور گروهی خواهند داشت. نکته قابل‌توجه این است که مطابق اعلام کنفدراسیون فوتبال آسیا، صعود به‌دور گروهی به منزله دریافت پاداش ۱۰۰ هزار دلاری است و خاتون می‌تواند به‌عنوان اولین نماینده فوتبال زنان ایران؛ درآمد دلاری داشته باشد.
*۱۳ تیم در مرحله مقدماتی با یکدیگر رقابت می‌کنند
در مرحله مقدماتی نخستین دوره مسابقات لیگ قهرمانان زنان آسیا ۱۳ تیم در چهار گروه با یکدیگر رقابت می‌کنند.
در گروه A مرحله مقدماتی، تیم فوتبال زنان میاودی (میانمار) به همراه تیم‌های یانگ الفنتز (لائوس)، ابوظبی کانتری (امارات) و باشگاه النصر (عربستان سعودی) که میزبان گروه است، حضور دارند.
گروه B شامل تیم‌های اودیشه (هند)، تیم میزبان گروه یعنی اتحاد (اردن) و لیون سیتی سیلرز (سنگاپور) است و در گروه C تیم‌های نسف قرشی (ازبکستان)، تیم میزبان گروه یعنی صباح (مالزی) و باشگاه فوتبال پلیس (نپال) به مصاف یکدیگر خواهند رفت.
تیم خاتون بم (ایران) نیز در گروه D تلاش خواهد کرد تا از سد ۲ تیم کیچی (هنگ‌کنگ) و رویال تیمفو کالج (بوتان) که حریفان راحت‌تری به نظر می‌رسند بگذرد. مسابقات این گروه در بوتان برگزار می‌شود.
در صورت صدرنشینی خاتون در گروه D، این تیم راهی لیگ قهرمانان زنان می‌شود و در مرحله گروهی با ملبورن سیتی استرالیا، کایا ایلویلوی فیلیپین و کالج آف آسیان اسکالرز تایلند هم‌گروه خواهد شد.
تیم‌های حاضر در مرحله گروهی حداقل ۱۰۰ هزار دلار دریافت می‌کنند و پاداش تیم قهرمان حدوداً به رقم به ۱.۳ میلیون دلار می‌رسد.
زمان برگزاری دیدارهای لیگ قهرمانان زنان آسیا در فصل ۲۵-۲۰۲۴ به شرح زیر است:
مرحله مقدماتی: ۴ تا ۱۰ شهریور ۱۴۰۳
مرحله گروهی: ۱۵ مهر تا ۲۱ مهر ۱۴۰۳
مرحله یک‌چهارم نهایی (به‌صورت تک بازی با میزبانی تیمی که در دور گروهی رتبه بهتری کسب کرده است): ۲ و ۳ فروردین ۱۴۰۴
نیمه‌نهایی و مرحلهٔ نهایی: ۳۱ اردیبهشت تا سوم خرداد ۱۴۰۴
*تیم خاتون بم نماینده کل کشور است
سرمربی تیم خاتون بم در گفتگویی با شبکه کرمان با بیان اینکه قرعه نسبتاً خوبی داریم گفت: تیم‌های کشورهای دیگر می‌تواند لژیونر بگیرند؛ ولی ما نمی‌توانیم. مسئولین کشور و استان حمایت بیشتری داشته باشند الان تیم زنان خاتون بم مختص به یک شهر نیست مختص به کشور استان است
سرمربی تیم خاتون بم درمورد قرعه خاتون بم گفت:«قرعه‌ی ما نسبتاً خوب است آسیا کلاً در بخش فوتبال زنان جز ابرقدرت‌هاست و فکر می‌کنم که بتوانیم نماینده شایسته‌ای برای فوتبال کشورمان باشیم. تیم ما سومین سال است که در مسابقات شرکت می‌کنند. سال اولی که شرکت کردیم همیشه نظرم بر این بود که ما هر سال نسبت به سال بعد پیشرفت بهتری داشته باشیم و پتانسیل و ظرفیت‌هایی دختران کشورمان را به جهان و آسیا نشان دهیم.
جعفری در ادامه افزود: سال دوم نسبت به سال اول بهتر بودیم دیدین که با وجود اینکه تیم کره جز قدرت‌هایی جهان در بخش زنان به شمار می‌رود نسبت به این تیم بهتر عمل کردیم و در پایان بازی مربی تیم کره به من گفت که:«من پاره‌ای از زمان بازی فکر می‌کردم ما اصلاً نمی‌توانیم تیم خاتون را شکست دهیم و حتی ممکنه بود نتوانیم به‌دور دو صعود کنیم.»
سرمربی تیم خاتون بم گفت: در سال دوم توانستیم نماینده شایسته‌ای برای کشور و استان کرمان باشیم و در قرعه‌کشی بازی‌های جدید که اولین دوره لیگ قهرمانان زنان آسیا است با تیم‌هایی کیچه هنگ‌کنگ و آرتی‌سی بوتان هم‌گروه هستیم.
او افزود: تیم‌هایی ملی این کشورها تیم‌های ملی نسبتاً خوبی هستند و شناخت خوبی از دو تیم داریم؛ ولی خب چون در بخش باشگاهی می‌توانند از لژیونر استفاده کنند و باتوجه‌به اینکه هنگ کنگ و بوتان هم مرز با چین و هند هستند راحت‌تر می‌توانند بازیکن لژیونر جذب کنند و این کار را سخت‌تر می‌کند.
مرضیه جعفری در مورد صعود از این مرحله گفت: اگر تمام قدرتمان را به کار ببریم و اردوی‌های منظم داشته باشیم این شانس را داریم از گروه خود به مرحله بعد صعود کنیم؛ ولی فوتبال است و قابل‌پیش‌بینی نیست.
او ادامه داد: متأسفانه ما یکی از مشکلاتی که همیشه داشتیم این بوده که نمی‌توانیم بازی‌هایی تدارکاتی خوبی برگزار کنیم حالا تیم ملی نیز در استراحت است و از آن طرف لیگ هم تعطیل است و تیم‌های خوبی هم نیست که بتوانیم یک بازی تدارکاتی خوبی برگزار کنیم و تیم‌هایی قدرتمند کشور نیز در استراحت هستند و من فکر می‌کنم یکی از مشکلات ما همین نبود بازی تدارکاتی است.
مربی خاتون بم افزود: یکشنبه با آقای اسماعیلی رئیس باشگاه جلسه دارم که بتوانیم از فرصتی که مانده بهترین استفاده را ببریم و ببینیم می‌توانیم بازی تدارکاتی داشته باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 0
  • امروز: 78
  • دیروز: 82
  • هفته: 785
  • ماه: 4,613
  • سال: 38,614