پیشرفت ۸۵ درصدی طرح‌های حفاظت منابع طبیعی جنوب

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 587

پیشرفت ۸۵ درصدی طرح‌های حفاظت منابع طبیعی جنوب

سرپرست معاونت حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان گفت: عملیات اجرایی طرح‌های این حوزه ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد. 

محمد رحیمی‌نیا در گفت گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در مجموع هفت شهرستان جنوبی استان کرمان هشت طرح در این معاونت با پیشرفت ۸۵ درصدی در حال انجام است.

 وی افزود:  طرح های حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان با اعتبار ۱۵ میلیارد ریال از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی سالجاری تامین شده است.

پیرو تأکیدات مقام معظم رهبری در زمینه حفاظت جامع از عرصه‌های منابع طبیعی، طرح‌های حوزه معاونت حفاظت و امور اراضی شامل گیاهپزشکی، اجرای کمربند حفاظتی وتغییر الگوی مصرف سوخت است.

وی با بیان اینکه طرح‌های گیاه‌پزشکی در قالب پیش آگاهی، پیشگیری و کنترل آفات و بیماری های جنگلی ومرتعی است، : این طرح‌ها در سطح بیش از سه هزار و ۴۰۰  هکتار از جنگل‌های جنوب کرمان و با اعتبار پنج میلیارد و ۴۴۰ میلیون ریال اجرا شده است.

رحیمی نیا بیان داشت: گیاه نیمه انگلی لورانتوس و آفت تشی از جمله مواردی هستند که خسارات ناشی ازآن ها موجب خشک شدن درختان جنگلی همچون بادام، کهکم، قنس و بنه شده لذا در مبارزه با لورانتوس از طریق حذف و امحاء شاخه های آلوده و در مقابله با آفت تشی به عنوان یک عامل خسارت زا، دسترسی آن به درختان به صورت مکانیکی کاهش یابد.

هدف از اجرای طرح های کمربند حفاظتی در واقع شناسایی و تفکیک اراضی ملی از مستثنیات قانونی مردم و به تبع آن جلوگیری از تجاوز و تصرف اراضی ملی و عرصه های منابع طبیعی بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 80
  • امروز: 22
  • دیروز: 158
  • هفته: 2,447
  • ماه: 7,231
  • سال: 24,623