برگزاری جشن‌های مجازی شعبانیه در جنوب

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 711

برگزاری جشن‌های مجازی شعبانیه در جنوب

جشن‌های شعبانیه در جنوب به صورت مجازی و توسط اداره کل ارشاد جنوب استان برگزار می‌شود.

نجمه سعیدی/ جشن های شعبانیه به صورت مجازی در جنوب استان برگزار می شود، مدیر کل ارشاد جنوب استان با اشاره به برگزاری جشن های شعبانیه از شب تولد امام زمان (ع) در جنوب استان گفت:  این برنامه ها در فضای مشخص شده با توجه به  رعایت پروتکل های بهداشتی انجام شده و به صورت لایو  پخش می شود و گروه‌هایی از بخش موسیقی و تئاتر در این جشن‌ها حضور دارندو بعد از لایو هم فیلم های ضبط شده دوباره باز نشر خواهند شد. اسحاقی مدیر کل ارشاد جنوب استان هم چنین در مورد برگزاری  نمایشگاه های تجسمی مجازی گفت: با توجه به شرایط کرونا این امکان وجود نداشته که بتوانیم نمایشگاه حقیقی در فضای فیزیکی به عنوان گالری برگزار کنیم در نتیجه تصمیم گرفتیم که آثار هنرمندان در بخش هنرهای تجسمی را در فضای مجازی به نمایش بگذاریم  البته این  در مورد دیگر هنرمندان هم صدق می کند به طور مثال ازهنرمندان موسیقی یا تئاتر هم خواسته شده است که آثار خود را برای ارائه در فضای مجازی بفرستند وسعی بر این است ک روزی یک کلیپ منتشر کنیم که این کلیپ هم در اینستاگرام و هم در گروه های واتساپی منتشر می شود.

  اسحاقی تاکید کرد: هنرمندانی که آثارشان را در فضای مجازی منتشر می کنند، مورد داوری قرار گرفته و به فراخور کیفیت کار به بهترین آثارهدایایی هم تعلق می گیرد هم چنین قرار است بخشی از این مسابقات را در قالب نظرسنجی از مردم، برگزار می کنیم یعنی برگزیده ها بر اساس نظر مردم باشند. اسحاقی یادآور شد: با شیوع کرونا فراخوان های متعددی برای ارسال آثار منتشر شده است که استقبال خوبی نیز از آن ها انجام شده به خصوص فیلم هایی که مردم  با موضوع قرنطینه  تولید کردن از کیفیت بالایی برخوردار اند که به زودی مورد داوری ثرار می گیرند. مدیر کل ارشاد جنوب گفـت: در بخش کلیپ های تصویری از ابتدای شروع کرونا تا کنون50 کلیپ تصویری از هنرمندان جنوب تولید شده و منتشر شده  و در حوزه رسانه ها بیش از  هزار خبر تولید شده و در حوزه شعر و متون ادبی بیش از 200 قطعه شعر تولید شده  و در موشن گرافی بیش از 100 اثر تولید شده است.

مدیر کل ارشاد جنوب در ادامه افزود :ویروس کرونا یک تهدید است اما باید تلاش کنیم که آن را تبدیل به فرصت کرده که البته  در شرایط  کنونی این اتفاق در بخش فرهنگ و هنر افتاده است که باید بیشتر از این هم شود و از همه ظرفیت های فضای مجازی استفاده شود. به گفته اسحاقی علاوه بر آثار  سفارشی از طرف ارشاد، بسیاری از هنرمندان به صورت خودجوش  برای  استفاده از ظرفیت های فضای مجازی همکاری های قابل توجه ای داشتند تا فضای روانی حاکم بر جامعه را بهتر کنند. اسحاقی گفت: باید سعی شود این تهدید را در همه ی حوزه ها تبدیل به یک فرصت کنیم، این فرصت ها هم در بحث فرهنگ و هنر و هم در بحث زیرساخت ها دیگر می تواند به وجود بیاید. 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 37
  • امروز: 67
  • دیروز: 177
  • هفته: 1,646
  • ماه: 7,900
  • سال: 25,754