وعده نصب چهار دکل مخابراتی در جیرفت

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 736

 وعده نصب چهار دکل مخابراتی در جیرفت

گله‌مندی شهروندان جیرفتی از مشکلات آنتن دهی تلفن همراه و عدم دسترسی به اینترنت، ادامه دارد.

آنتن دهی ضعیف یکی از معضلاتی است که در بسیاری از شهرستان‌ها و روستا‌های استان مشکل ساز شده است، تلفن همراهی که در بسیاری موارد حساس و البته اورژانسی به داد مشترکین می رسد، بدون آنتن تقریبا بی مصرف می شود. در پی تماس های شهروندان جیرفتی، متوجه مشکل ارتباط در تلفن همراه در این شهرستان شدیم، شهدادیی یکی از شهروندان شهرستان جیرفت است که با دفتر کاغذ وطن تماس گرفته و از مشکلات آنتن دهی تلفن همراه در جیرفت گلایه کرده است، شهدادی  می گوید: در بسیاری از جاهای شهر مشکلات آنتن تلفن همراه وجود دارد، وقتی هم که هوا بارانی شود که اوضاع خراب تر می شود ، یا نمی شود تماس گرفت و یا در دسترس نیست، در همین سیل اخیر مشکل قطعی و آنتن دهی خیلی زیاد شد و این موضوع بسیار مشکل ساز شده است و تلفن همراه خیلی معنایی پیدا نمی کند چون ممکن است تلفن همراه تو باشد و آنتنی نباشد تا در مواقع ضروری از آن استفاده کنیم. بامری یکی از اهالی شهرک عدالت جیرفت است، او هم درباره این این مشکل به کاغذ وطن گفت: ما  در این شهرک از خیلی از امکانات محروم هستیم، نبود آنتن دهی درست هم یکی از آن ها است در خانه باید چند جا به جا شویم تا بتوانیم با تلفن حرف بزنیم ، سرعت بسته های اینترنتی هم که مشکل مضاعف دیگری است که هر روز با آن مواجه هستیم . اگر هم از شهر خارج شویم در روستاهای نزدیک و بعضی از سیم کارت ها آنتن دارند و بعضی ندارند. وقتی از شهر خارج بشویم اگر اتفاق ضروری ای برای کسی پیش بیاید، خیلی باید خوش شانس باشیم که بتوانیم تماس بگیریم.  

مشکل اصلی ارتباطات در جنوب نداشتن فیبرنوری مستقل است

 فرماندار جیرفت در خصوص مشکل ارتباطات در این شهرستان به جلساتی که  با حضور معاون وزیر ارتباطات سال گذشته برگزار شد اشاره کرد و  به کاغذ وطن گفت : مشکل اصلی ارتباطات در جنوب نداشتن فیبرنوری مستقل است،فیبر نوری که هم اکنون جیرفت از آن استفاده می کند از مسیر شهرستان بم انشعاب گرفته می شود  که به  هر دلیلی  از جمله کارهای عمرانی انجام گرفته در مسیر این فیبر قطع شود خطوط ارتباطی در جیرفت دچار مشکل می شود .ابوذر عطاپور وزیری اظهار داشت: طبق جلسات صورت گرفته قرار شد فیبر نوری جیرفت مستقل  شود که  مقداری کار انجام شده  و تا حدودی رو به پایان است .وی بیان داشت در بعضی از نقاط شهری ،جاده ها و روستاها مشکل ارتباط دو چندان است که طبق قول مسوولان شرکت مخابرات چند تا دکل اضافه و  پهنای باند در این مناطق افزایش می یابد .فرماندار جیرفت در ادامه اظهار داشت : تعدادی دکل در این مدت اضافه شده است و در چهار نقطه دکل ها دارای مشکل برق بودند که به زودی این مشکل نیز مرتفع می‌شود.عطاپور وزیری با تاکید بر اینکه ظرف یکی  دو ماه آینده با افزایش پهنای باند و تخصیص فیبر نوری مستقل  انتظار می رود مشکل آنتن دهی و اینترنت در شهرستان برطرف شود افزود: برخی نقاط در مسیرهای ارتباطی منتهی به بخش اسماعیلیه، ساردوییه و جبالبارز قطعی آنتن را داریم و تعدادی از روستاهای این شهرستان از اینترنت 3Gو 4G بی بهره اند که البته در این خصوص قول مساعدت مسوولان ذیربط را گرفته ایم .

وضعیت آنتن دهی در شهرستان جیرفت رصد می‌شود

رفیعی کارشناس مسوول نگهداری همراه اول جیرفت در مورد مشکلات آنتن دهی در شهرستان جیرفت به کاغذ وطن گفت: ما در سطح شهر شهرستان مشکل آنتن دهی نداریم و آنتن دهی همراه اول و به طور مرتب ارتباطات چک می شود، هم از مرکز و هم از شهرستان کنترل می شود و اگر کوچکترین مشکلی پیش بیاید به ما گزارش می دهند . رفیعی یادآور شد: این اواخر تنها دو بار آنتن دهی با مشکل روبرو شد، یک بار مشکل از سمت ساردوییه و یک بار هم  از سمت بم بود، به فاصله چند روز این اتفاق افتاده است  که اشکال از شبکه فیبر نوری بود و رفع شد. رفیعی در مورد مشکل آنتن دهی در شهرک عدالت جیرفت گفت:  ما در محدوده  این شهرک عدالت،2 سایت تلفن همراه داریم، که  یکی در مرکز فنی و حرفه ای و یکی در اداره راه و شهرسازی است ، من این سایت ها را چک کردم و هیچ مشکلی  وجود ندارد و هیچ آلارمی وجود  نداشته و با ظرفیت کامل در حال کار هستند.کارشناس مسوول نگهداری همراه اول در شهرستان جیرفت گفت: در سراسر 24 ساعت سایت های  تلفن همراه کنترل  می شود، حتی اگر در هر نقطه ای از شهر یا روستا مشکل ترافیکی وجود داشته باشد، در سیستم  مانیتورینگ ما مشخص می شود که این نقطه افزایش ترافیک دارد و باید تقویت شود مثلا اگر ظرفیت 100 نفر باشد و ترافیک زیاد شود سیستم آلارم داده و به ما اطلاع می دهند و ما بعد از بررسی، افزایش ظرفیت را برای آن منطقه در نظر می گیریم. رفیعی به اشاره به این نکته که بارندگی بر قطعی موبایل در شهرستان تاثیری ندارد، گفت: بارندگی زمانی تاثیر دارد که قطعی برقی  به وجود آید یا تگرگ شدید باشد و به مدت نسبتا طولانی ببارد. این مورد هم فقط برای سایت‌های روستایی که رادیویی هستند،  پیش می آید که موقتا قطع شود، نه سایت شهری، که روی فیبر نوری هستند.   رفیعی تاکید کرد: اگر مشترکی همراه اولی با مشکل برخورد کند می تواند به سامانه 9990 مراجعه کند و مشکلات خود را چه در بحث آنتن دهی و چه شکایت مردمی  مطرح کنند. در سامانه کارشناس ثبت می کند و یک کد رهگیری می دهد که بتوان  چند روز آینده  با کد رهگیری پیگیر مشکل شد. ما در کیفیت آنتن دهی در سطح شهر جیرفت در وضعیت قابل قبولی قرار داریم. کارشناس مسوول نگهداری همراه اول در شهرستان جیرفت در پایان یادآور شد: منطقه انتهای شهرک بهشتی مقداری مشکل آنتن دهی وجود داشت که ما به دلیل شکایت مردم  پیگیر موضوع شدیم و و یک دکل نصب شد و ظرف یک ماه آینده به مدار اضافه می شود، مشکل این منطقه به طور کامل رفع می شود.

به زودی دکل جدیدی در خیابان بهشتی به مدار اضافه می‌شود

قاسمی رییس مخابرات شهرستان جیرفت، در مورد مشکلات ارتباطات موبایلی در این شهرستان  به کاغذ وطن گفت: چند وقت پیش یک فیبرنوری بین رابر و ساردوییه قطع شده بود و یک سری از سایت های منطقه که از طریق آن مسیر ارتباط بین شهرستان برقرار می شد، مختل شده بود بعد از چند ساعت مشکل رفع شد.  ما مانیتورینگ در کرمان و سیرجان هم چنین در تهران داریم.قاسمی یادآور شد: این سایت‌ها همراه اول پیمان کار دارند که  در صورت ایراد  با مدت زمان آن بیشتر از حد معمول جریمه می شوند من با پیمانکار هم صحبت کردم و گفت هیچ مشکلی در این زمینه در شهرستان وجود ندارد.  به گفته قاسمی، قرار است یک دکل جدید آنتن موبایل در انتهای بلوار بهشتی وارد مدار شود و چهار دکل دیگر نیز در شهرستان جیرفت نصب شود که دیگر در مرحله انتخاب پیمانکار هستند .

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :