نماینده ولی فقیه در استان کرمان مطرح کرد؛ ناخوش احوالی جنگل‌ها و مراتع با دخالت‌های نابجای انسانی

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1437

نماینده ولی فقیه در استان کرمان مطرح کرد؛ ناخوش احوالی جنگل‌ها و مراتع با دخالت‌های نابجای انسانی

حجت الاسلام و المسلمین علیدادی سلیمانی گفت: دخل و تصرف نابجا در طبیعت، نابودی جنگل‌ها و خشکسالی را به دنبال داشته است.

حجت  الاسلام و المسلمین حسن علیدادی سلیمانی در دیدار با مدیران کل منابع طبیعی استان کرمان گفت:  با کمال تاسف؛ چون برخی از ما آسیب‌هایی با دخل و تصرف نابه جا به طبیعت وارد کردیم، باید اکنون آن را با مدیریت قوی جبران کنیم.

او تصریح کرد: برخی از ما در برخی مناطق جنگل‌ها را نابود کردیم و بحران خشکسالی نیز به وجود آمده از این رو کار منابع طبیعی بسیار سخت و رسالت ارزشمندی را در جامعه عهده دار است که باید به بهترین شکل ممکن آن را انجام بدهند تا شاهد ایرانی سرسبز باشیم.

رجبی‌زاده، مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمان گفت: ۱۵ اسفند روز جشن درختکاری است و در شمال و جنوب  استان کرمان، فعالیت‌های زیادی در حوزه کاری خود  خواهیم داشت.

او افزود: متاسفانه ششمین تولید کننده کربن دنیا هستیم و لازم است تا سال ۲۰۵۰ تولید کربن را صفر کنیم و تا سال ۲۰۳۰ باید کشورهایی؛ چون ما که تولید کربن زیادی دارند پوشش سبز را افزایش دهند تا از تحریم‌های بین المللی پیشگیری شود و همین موضوع  می طلبد ما در ۴ سال آینده یک‌میلیارد درخت بکاریم.

رجبی‌زاده بیان کرد: در شمال استان باید ۶۰ میلیون نهال تولید کنیم و هم اکنون در ابتدای کار هستیم و باید با همکاری صنایع و نهاد‌های مختلف استان و مشارکت مردم این طرح را عملی کنیم.

رحیمی نیا، مدیر کل منابع طبیعی جنوب استان کرمان هم در این دیدار گفت:  ما در جنوب استان کرمان،  باید در طول ۴ سال آینده ۱۶ میلیون درخت بکاریم.

خیراندیش، رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان هم از زحمات منابع طبیعی و آبخیزداری قدردانی کرد و کار و مسئولیت آن‌ها را به دلیل سر و کار داشتن با موجود زنده سخت توصیف کرد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 19
  • امروز: 18
  • دیروز: 240
  • هفته: 1,928
  • ماه: 7,566
  • سال: 25,130