طرح انتقال آب هلیل باید کارشناسی مجدد شود

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 889

طرح  انتقال آب هلیل  باید کارشناسی  مجدد  شود

*پورابراهیمی نماینده مردم کرمان و راور: طرح انتقال آب از هلیل رود به کرمان باید کارشناسی مجدد شود اگر قرار باشد منطقه‌ای نابود شود 

با اجرای آن مخالفم

*ذبیح الله اعظمی نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد: انتقال آب از سرشاخه‌های هلیل، خط قرمز ما مردم جنوب است، به هیچ عنوان از حقمان نمی‌گذریم

* منصور شکرالهی نماینده مردم پنج‌گنج، نظری در مورد این طرح ارائه نکرده و مردم پنج شهرستان جنوبی، امیدوارند سکوتشان از رضایت نباشد.

نجمه سعیدی | چالش طرح انتقال آب از سر شاخه‌های هلیل رود به شمال کرمان واکنش‌های متعددی را در پی داشت یک دسته از این واکنش‌ها مربوط به نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی بود، نمایندگانی که انتظار می‌رود صدای مردم باشند و دغدغه آنها را پیگیری کنند و دستگاه‌های اجرایی را مجاب به توجه به خواسته مردم کنند.

پورابراهیمی: این طرح تایید کارشناسی نشود باید متوقف شود

محمدرضا پورابراهیمی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس و رئیس کمیسیون اقتصادی در مورد طرح انتقال آب هلیل رود به شمال کرمان به کاغذ وطن گفت: در خصوص طرح انتقال آب از هلیل رود، دو نگاه متفاوت است یک نگاه می‌گوید، این طرح کارشناسی شده و بر اساس این رویکرد کارشناسی شده به اجرا درآمده است و نگاه دیگر این است که طرح، کامل و جامع نبوده است. ما از مسئولین و وزارت نیرو و سایر دستگاه‌های نظارتی خواستیم، این موضوع را بررسی کنند اگر این انتقال آب به کرمان  موجب خرابی مناطق دیگری شود ، صددرصد راضی نخواهیم بود و من با اجرای آن مخالفم  .اگر مشخص ‌شود که  طرح کاملا کارشناسی نشده، طبیعتا نباید ادامه پیدا کند. پور ابراهیمی تاکید کرد: قرار نیست جایی را آباد کنیم و جایی را از بین ببریم اما اگر کارشناسی مجدد این طرح را تایید کرد و این طرح اثر مخربی بر هیچ جا نداشته باشد، طبق ضوابط قانونی می‌تواند ادامه پیدا کند. باید تبعات اجتماعی اجرای این طرح هم مورد بررسی قرار بگیرد .

اعظمی: بر سر منافع مردم با کسی مذاکره نمی‌کنم

ذبیح الله اعظمی نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس هم در مورد طرح انتقال آب از هلیل رود به شمال کرمان به کاغذ  وطن گفت: در طرح انتقال آب هلیل رود به شمال استان، موضع نماینده مردم، همان موضع مردم است. او ادامه داد: بعد از اینکه استاندار در مورد عدم توقف طرح هلیل رود، صحبت کردند، من همان روز در تذکر شفاهی، به وزیر نیرو،دادم و مخالفتم را اعلام کردم . اکنون هم اعلام می‌کنم، انتقال آب از سرشاخه‌های هلیل به شمال استان خط قرمز ما مردم جنوب است به هیچ عنوان از حقمان نمی‌گذریم و در مورد حقمان هم با کسی مذاکره نمی‌کنیم و در زمان استاندار سابق هم اعلام کردم ، انتقال آب از سرشاخه های هلیل به شمال استان، نه تنها کشاورزی از بین می رود، بلکه زندگی را هم از بین می رود.اعظمی ادامه داد: به وزیر نیرو اعلام کردم، که زمان سدسازی تمام شده است این در مورد استان کرمان هم صدق می‌کند.نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد اعلام کرد: از رییس قوه قضاییه،آیت الله رئیسی، می خواهم فعلا جلوی این پروژه را بگیرند تا وضعیت تعیین تکلیف شود و مورد کارشناسی قرار بگیرد. بی شک حقانیت با ما است.

سکوت رسانه‌ای شکرالهی نماینده پنج گنج در مورد طرح انتقال آب هلیل‌رود

علیرغم تلاش کاغذ وطن برای گفتگو با منصور شکرالهی نماینده پنج شهرستان جنوبی کرمان، برای دانستن موضع او درباره این طرح و همچنین پرس و جو از این عضو کمیسیون انرژی مجلس در خصوص پیگیری‌های انجام شده درباره رها سازی حق آبه  سد جیرفت،  موفق به گفتگو نشدیم و این سکوت رسانه ای منصور شکرالهی در مورد طرح انتقال آب هلیل رود و همچنین  در مورد نحوه رسیدگی به موضوع حق آبه سد جیرفت که حق مسلم پنج شهرستان جنوبی است کمی تامل برانگیز است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 0
  • امروز: 14
  • دیروز: 335
  • هفته: 2,609
  • ماه: 7,855
  • سال: 24,457