ساکنان شهرک عدالت در جستجوی عدالت

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 907

ساکنان شهرک عدالت در جستجوی عدالت | بنیاد مسکن قصد ندارد پاسخ دهد‎

وعده‌های بی ثمر مسئولان به محرومان بی سرپناه

سال‌ها قبل زمین‌های این شهرک از سوی بنیاد مسکن به متقاضیان واگذار شد، اما در ابتدا هیچ گونه زیر ساختی از جمله آب و برق به این شهرک تعلق نگرفت به مرور زمان تیرهای برق در این شهر بنا شد اما پس از سال‌ها هنوز خبری از آب شرب در این شهرک نیست.مردم شهرک برای تأمین آب شرب مورد نیاز توسط تانکر منبع‌های خانه‌ها را مملو از آب می‌کنند و در کنار هزینه برای آبی که هر به خانه‌ها منتقل می‌کنند باید هزینه حمل و نقل را هم بپردازند.

مسئولان بعد از ۱۰ سال از واگذاری زمین حالا ارزش افزوده طلب می‌کنند

بارها مسئولان از حل مشکل آب شهرک عدالت سخن گفته‌اند اما آب شرب این شهرک همچنان توسط مردم به خانه هاشان منتقل می‌شود.گویا طی روزهای اخیر مشکل دیگری هم گریبان مردم را گرفته است و در حالی در ابتدای واگذاری از مردم مبلغی برای واگذاری این زمین‌ها دریافت شده است که در حال حاضر بار دیگر از ساکنان شهرک خواسته شده که مبلغی تحت عنوان ارزش افزوده پرداخت شود.خبرگزاری مهر در گذشته نیز بارها مشکلات این شهرک را پیگیری کرده است که می‌توان به این گزارش مراجعه کرد «واگذاری زمین توسط بنیاد مسکن بدون زیرساخت / شهرک عدالت آب ندارد» پیگیری‌های خبرگزاری مهر برای گفتگو با مسئولان بی ثمر بود و در نهایت در این خصوص با ساکنان شهرک به گفتگو نشستیم، محمد یکی از ساکنان این شهرک به خبرنگار مهر گفت: سال‌ها قبل پس از واریز مبلغی زمین‌هایی را از بنیاد مسکن دریافت کردیم و مردم برای فرار از اجاره نشینی اقدام به ساخت و ساز کردند به این امید که آب و برق به شهرک اختصاص یابد، در ابتدا می‌گفتند شهرک عدالت جزئی از شهر نیست و نمی‌توانند خدمات رسانی کنند و هنوز هم ما آب شرب نداریم. در بخش روستایی هم اقدامی برای ایجاد زیر ساخت‌ها صورت نگرفت.وی گفت: ساخت و ساز خانه‌ها را در گرمای طاقت فرسای جنوب کرمان با تانکر و در میانه بیابان شروع کردیم و صدها خانه ساخته شد اما مردم هر چه صبر کردند خبری از خدمات نشد و هر بار مسئولان در بازدید از شهرک وعده‌هایی می‌دادند که عملی نمی‌شد.

چه انجام داده‌اند که از ما ارزش افزوده زمین را می‌خواهند؟

این ساکن شهرک عدالت می‌گوید: برخی از مردم در شهرک ساکن شدند و آب را به صورت سیار و شخصی تأمین می‌کردند و برخی دیگر که توان زندگی در اینجا را نداشتند در شهر خانه اجاره کردند اما در سال جاری با توجه به افزایش روز افزون کرایه‌ها اکثراً در شهرک ساکن شده‌اند و زحمت تأمین آب را متقبل می‌شوند.

وی افزود: با همه این مشکلات ساختیم اما اکنون می‌گویند افرادی که زمین‌ها را دریافت و طی این ۱۰ سال ساخت و ساز کرده‌اند باید ارزش افزوده زمین‌ها را پرداخت کنند، من سوال می‌کنیم در این شرایط سخت اقتصادی در حالی که ما ۱۰ سال قبل در ازای مبلغی این زمین‌ها را دریافت کردیم چرا باید ارزش افزوده پرداخت کنیم.

مردم در شرایط سخت اقتصادی هستند

عباس دیگر ساکن این شهرک می‌گوید: ما روز اول پولی پرداخت کردیم و بدون و آب و برق ساخت و ساز کردیم حالا می‌گویند ارزش افزوده به ما پرداخت کنید ما در این شرایط سخت اقتصادی، تورم، افزایش قیمت‌های روزانه و تحریم‌ها باید چکار کنیم این درخواست طبق چه قانونی انجام شده است. این گونه می‌خواهند از محرومان حمایت کنند؟

وی گفت: هر تانکر آب را ۴۰۰ تا ۵۰۰ تومان باید خریداری کنیم و هر ماه هزینه‌های سنگینی را پرداخت کردیم هر بار که یکی از مسئولان به شهرک آمد یک وعده دادند و رفتند و حالا نه تنها مشکل آب و زیر ساخت‌ها حل نشده بلکه مشکل پرداخت مبلغ ارزش افزوده زمین‌ها را هم مطرح کرده‌اند.وی گفت: شهرک در ورودی شهر جیرفت از طرف جاده کرمان قرار دارد و از سال‌ها ساکن این شهرک هستیم و ۱۰ سال است آب خوردن را با تانکر یا ماشین شخصی می‌آوریم، می‌گویند اینجا روستاست و جزئی از شهر جیرفت نیست اما در اینجا حتی طرح هادی اجرا نکرده‌اند.

وی گوید: فقط می‌خواهند از مردم پول بگیرند، می‌گویند پول می‌گیریم برای خدمات اما هیچ خدماتی به مردم ارائه نداده‌اند، چرا می‌خواهند از مردمی که به دلیل فقر و محرومیت در شهرک حاشیه‌ای شهر زندگی می‌کنند هزینه مجدد بگیرند؟ چگونه باید ارزش افزوده زمین را پرداخت کنیم؟یکی از زنان ساکنان شهرک می‌گوید: این پولی که می‌خواهند بگیرد چرا باید پرداخت کنیم یک بار ما این زمین‌ها را خریدیم و با وجود اینکه امکانات به ما ندادند خودمان ساخت و ساز کردیم.

دستگاه‌های نظارتی ورود کنند

وی می‌گوید: می‌گویند مسئولیت ما حمایت از مستضعفان و بی سرپناهان است اما این شعار با دریافت مجدد هزینه تحت عنوان ارزش افزوده همخوانی ندارد.

وی افزود: افرادی که مصوبه ارزش افزوده را مطرح می‌کنند بگویند بابت چه چیزی و چه خدماتی باید ارزش افزوده بدهیم؟

حالا مردم محرومی که با وجود هزاران مشکل در شهرک عدالت جیرفت ساکن شده‌اند با مشکل جدیدی دست و پنجه نرم می‌کنند و از دستگاه‌های نظارتی می‌خواهند در این زمینه ورود کنند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 0
  • امروز: 45
  • دیروز: 92
  • هفته: 1,280
  • ماه: 4,790
  • سال: 17,529