سبزپوشی بورس در آغاز هفته با رشد ۳۶ هزار واحدی شاخص

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1079

سبزپوشی بورس در آغاز هفته با رشد ۳۶ هزار واحدی شاخص

شاخص کل بازار بورس دیروز (شنبه، ۱۰ مهرماه) با ۳۶ هزار و ۴۹۷ واحد افزایش در جایگاه یک‌میلیون و ۴۷۳ هزار واحدی قرار گرفت.

به گزارش روز شنبه ایرنا، در معاملات دیروز بیش از هفت میلیارد و ۷۶ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۷۲ هزار و ۸۷۳ میلیارد ریال داد و ستد شد.

همچنین شاخص کل (هم‌وزن) با چهار ‌هزار و ۳۱ واحد افزایش به ۴۲۴ هزار و ۸۲۵ واحد و شاخص قیمت (هم‌وزن) با دو هزار و ۵۴۳ واحد رشد به ۲۶۸ هزار و ۶۵ واحد رسید.

شاخص بازار اول ۳۰ هزار و ۵۷۴ واحد و شاخص بازار دوم ۶۱ هزار و ۵۸۹ واحد افزایش داشتند. علاوه بر این در بین همه نمادها، صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با سه هزار و ۶۴۲ واحد، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با سه هزار و ۶۲ واحد، معدنی و صنعتی چادرملو (کچاد) با یک هزار و ۷۸۱ واحد، معدنی و صنعتی گل گهر (کگل) با یک هزار و ۷۴۱ واحد، گسترش نفت‌وگاز پارسیان (پارسان) با یک‌هزار و ۷۰۳ واحد، پتروشیمی پارس (پارس) با یک هزار و ۴۰۴ واحد، شرکت سرمایه‌گذاری غدیر (وغدیر) با یک هزار و ۳۷۹ واحد، نفت و گاز پتروشیمی تامین (تاپیکو) با یک هزار و ۳۷۹ واحد و شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) با یک هزار و ۳۴۲ واحد تاثیر مثبت بر شاخص بورس همراه شدند.

در مقابل سیمان فارس و خوزستان (سفارس) با ۶۲ واحد، آسا پرداخت پرشین (آپ) با ۵۶ واحد، آلومینیوم ایران (فایرا) با ۴۷ واحد، ایران خودرو (خودرو) با ۴۵ واحد، پرداخت الکترونیک سامان کیش (سپ) با ۴۴ واحد، گروه صنعتی ملی (وملی) با ۳۸ واحد، البرز دارو (دالبر) با ۳۱ واحد و بانک خاورمیانه (وخاور) با ۳۱ واحد تاثیر منفی بر شاخص بورس داشتند.

برپایه این گزارش، دیروز نماد آریان کیمیاتک (کیمیاتک)، پارس فولاد سبزوار (فسبزوار)، پالایش نفت بندرعباس (شبندر)، معدنی دماوند (کدما)، شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا)، پالایش نفت اصفهان (شپنا) و ایران خودرو (خودرو) در نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 1
  • امروز: 80
  • دیروز: 240
  • هفته: 1,990
  • ماه: 7,628
  • سال: 25,192