پایین‌ترین درصد اشتراک‌ها در بخش کشاورزی است

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1035

پایین‌ترین درصد اشتراک‌ها در بخش کشاورزی است

مدیر توزیع برق زرند می‌گوید این شرکت در مجموع ۱۰ درصد از کل اشتراک‌های محدوده شرکت توزیع شمال استان کرمان را پوشش می‌دهد.

عفت شریعتی نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس با حضور در مدیریت توزیع نیروی برق شهرستان زرند از بخش‌های مختلف بازدید کرد.

مدیر توزیع برق زرند در این بازدید تعداد مشترکان برق زرند را ۶۰ هزار و۴۵۰ مشترک اعلام کرد و گفت : از این تعداد  ۴۸ % روستایی و۵۲ % شهری است.

هادی اسدی افزود: پایین‌ترین درصد اشتراک‌ها مربوط به بخش کشاورزی است در حالی‌که این بخش از نظر مصرف بالاترین میزان و از نظر نرخ فروش ریالی کمترین مقدار را در بردارد.

او با بیان اینکه طول شبکه‌های فشارضعیف شهرستان ۹۷۱ کیلومتر و شبکه فشار‌متوسط ۱۲۴۱کیلومتر است گفت: تامین برق شهرستان از طریق پست‌های فوق توزیع زرند ۱، زرند ۲، یزدان آباد، باب نیزو، نوق و بهرمان که بصورت ۳۳ مسیر تغذیه شامل ۱۹فیدرعمومی و۱۴فیدر اختصاصی است.

اسدی تعداد پست‌های توزیع برق شهرستان را (۱۵۸۴ پست با متوسط قدرت ۱۰۴کیلووات)، موجود و تعداد چراغ های روشنایی معابر را (تعداد ۲۷۷۰۴دستگاه چراغ روشنایی با متوسط قدرت ۹۸ وات) اعلام کرد.

افزایش ۲۰ درصدی مصرف

مدیر توزیع برق شهرستان زرند با اشاره به افزایش دمای هوا و و کاهش شدید بارش ها در سال اخیر گفت: متاسفانه با خشکسالی کم سابقه در کشور عملا نیروگاه‌های برقابی با کمبود تولید مواجه شده و تعدادی نیز از مدار خارج شدند و از طرفی نیز گرمای هوا، استفاده از وسایل سرمایشی را از سوی مشترکین به شدت افزایش داده است که باعث افزایش ۲۰ درصدی مصرف نسبت به زمان مشابه در سال گذشته است .

او در خصوص نحوه مدیریت بار تابستان گفت: به منظور کاهش بار روشنایی معابر شهری به صورت یک درمیان انجام شده است و تاخیر در روشن کردن معابر عمومی و تعجیل در خاموش کردن، تذکر به مشترکین پر مصرف و قطع برق آن‌ها با اخطار قبلی، جمع آوری ارز دیجیتال که عموماً از برق های غیرمجاز استفاده میکنند، خاموش کردن پارک‌ها و میادین شهرداری، خاموش کردن چراغ‌های تزئینی ادارات، اخطار به ادارات پرمصرف از دیگر فعالیت های پیک بار ذکر کرد.

اسدی با بیان اینکه برنامه خاموشی‌ها در سایت شرکت توزیع برق مال استان به آدرس www.nked.co.ir اطلاع‌رسانی می شود، گفت: اعمال خاموشی های با برنامه در شمال استان به صورت عادلانه و با رعایت مساوات تقسیم بندی شده است و شهروندان در صورت خاموشی بیش از دو ساعت می توانند مراتب را به شماره ۱۲۱ (حوادث و اتفاقات) گزارش نمایند.

به گزارش روابط عمومی شرکت  توزیع نیروی برق شمال استان کرمان، در این بازدید، خانم دکتر شریعتی از نحوه خدمات رسانی به مشترکین برق شهرستان زرند و علت خاموشی های اخیر پیک بار اطلاع یافت.

او با تقدیر از مدیریت توزیع برق زرند برای توسعه و اصلاح زیرساخت‌ها و شبکه توزیع برق در شهرستان گفت: امیدواریم با همدلی و وحدت که در مجمع نمایندگان استان وجود دارد  بتوانیم با جذب اعتبار لازم برای توسعه شبکه توزیع برق شمال استان گام های موثری برداشته شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 2
  • امروز: 129
  • دیروز: 240
  • هفته: 2,039
  • ماه: 7,677
  • سال: 25,241