راه‌اندازی بیست‌وچهارمین مرکز خدمات آموزشی و خانه فرهنگ شهروندی

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1037

 راه‌اندازی بیست‌وچهارمین مرکز خدمات آموزشی و خانه فرهنگ شهروندی

معاون شهردار کرمان و رئیس سازمان فرهنگی،اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمان گفت:در ادامۀ افزایش سرانه‌های آموزشی و فرهنگی شهروندی، بیست‌وچهارمین خانه فرهنگ مشارکتی شهرداری با عنوان «دانش» در منطقه سه شهری، در شصتمین آیین افتتاحیۀ پویش «افتتاح» شهرداری کرمان به بهره‌برداری خواهد رسید.

محمد جهانشاهی با بیان اینکه این فضای فرهنگی که بیش از ۴۰۰ متر‌مربع مساحت دارد، با مشارکت موسسه«سفیران مهربانی» و با هدف افزایش خدمات آموزشی، فرهنگی و فراغتی در محلۀ «فرهنگیان»، جنب پل«دانش» به بهره‌برداری می‌رسد، گفت: این خانه فرهنگ زمینۀ حضور گروه‌های مختلف ازجمله خانم‌ها، آقایان و کودکان را فراهم خواهد کرد تا ضمن کمک به ارتقای فرهنگ شهروندی، مرکزی برای تعاملات و برنامه‌های محله‌محور باشد.

او افزود:این خانه فرهنگ در چارچوب رویکرد مردمی‌کردن خدمات و فعالیت‌ها و در قالب پروژه‌های مشارکتی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمان راه‌اندازی شده است.

معاون شهردار کرمان ادامه داد: با بهره‌برداری از این مرکز، سرانه‌های فرهنگی و آموزشی شهرداری کرمان نسبت به گذشته، رشد ۱۵۰ درصدی داشته است.

جهانشاهی با بیان اینکه همزمان با راه‌اندازی بیست‌وچهارمین خانه فرهنگ شهروندی، از بسته آثار فرهنگی تولیدیِ سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمان نیز رونمایی خواهد شد، گفت: این بستۀ فرهنگی، شامل دو کتاب در زمینۀ تاریخ یک‌صدسالۀ شهرداری کرمان و شهرسازی است که توسط پژوهشگران و اساتید دانشگاه تدوین شده است.

او افزود: سردیس سردار دل‌ها، آلبوم موسیقی «ساغر از چشم تو» و لوح‌های فشردۀ فیلم داستانی «شهر مهتابی»، ارکستر بزرگ «خواجوی کرمانی»، مستند «پته» و «ستاره‌های صحنه» از دیگر محتویات این بستۀ فرهنگی است.

معاون شهردار کرمان ادامه داد: این تولیدات با هدف بهره‌برداری از ظرفیت بخش‌های مختلف هنری و فرهنگی و در راستای ارتقای کیفیت فرهنگ شهروندان و تقویت ابعاد هویتی و تاریخیِ شهرِ تاریخی و بلندآوازۀ کرمان، با همکاری هنرمندان کرمانی تهیه و ارائه شده است.

جهانشاهی بیان کرد: آیین بهره‌برداری از خانۀ فرهنگی «دانش» و رونمایی از بستۀ فرهنگی، با حضور دکتر «شهرام فلکی»، خوانندۀ آلبوم «ساغر از چشم تو»، برگزار خواهد شد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 0
  • امروز: 31
  • دیروز: 149
  • هفته: 1,700
  • ماه: 7,614
  • سال: 25,292