توسعه سکوی مبادله جنوب شرق کشور نیازمند اعتبار است

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1084

مدیرکل پست کرمان:

توسعه سکوی مبادله جنوب شرق کشور نیازمند اعتبار است

مدیرکل پست استان کرمان گفت:مراحل اجرایی توسعه سکوی مرکز مبادله جنوب شرق کشور با حمایت بخشی از اعتبارات استانی و ملی در حال انجام است و برای تکمیل پروژه به سه میلیارد ریال اعتبار نیاز داریم.

حسین اکبری در جریان بازدید استاندار کرمان از بخش‌های مختلف پست استان کرمان و آیین گرامیداشت این روز جهانی افزود: امیدواریم با حمایت استانداری و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی با توجه به نزدیک شدن فصل سرما در اجرای این پروژه تعجیل شود.

او با بیان اینکه بارگیری کامیون‌های خط‌های خارج و داخل استان از این محل وارد و صادر می‌شود اظهار‌داشت: در روز جهانی پست ۱۵۰ میلیون تومان از محل اعتبارات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان و ۱۵۰ میلیون تومان اعتبارات ملی به این اداره کل تخصیص یافته است.

مدیرکل پست استان کرمان گفت:سکوی پستی استان کرمان با حمایت استانداری کرمان و سازمان مدیریت و برنامه ریزی و اعتبارات ملی مکانیزه شد اما برای خرید تجهیزات و تکمیل پروژه به اعتبارات بیشتری نیاز داریم.

او تاکید کرد:‌ارتقای سکو سه متر توسعه یافته و این پروژه اکنون در حال اجرا است.

نداشتن مجوز استخدام در پست می‌تواند بحرانی شود

او اضافه کرد:مجوز استخدام نداریم که با توجه به افزایش مرسوله‌های پستی می‌تواند به مشکلی بحرانی تبدیل شود.

مدیرکل پست استان کرمان با بیان اینکه پس از شیوع کرونا ۲۵۰ درصد رشد در ترافیک مرسوله‌های پستی داشتیم عنوان کرد: اداره کل پست استان کرمان در سال ۹۲ تعداد ۴۱۱ نفر پرسنل داشته که تاکنون ۱۵۸ نفر از آنان ریزش داشته‌اند لذا کار به دشواری و به صورت شبانه روزی انجام می‌شود.

او ادامه‌داد:از بخش خصوصی،تاکسی‌ها و موتورسواران برای توزیع مرسوله‌های پستی در استان کرمان کمک می‌گیریم اما اکنون با وجود مسافر دیگر توزیع مرسوله‌ها را کمتر انجام می‌دهند.

اکبری افزود:حتی برای جذب نیرو آگهی کردیم اما افراد به دلیل نداشتن قرارداد مداوم و کار طاقت فرسا پس از چند روز فعالیت، همکاری نمی کنند.

او عنوان‌کرد:تمام مرسوله‌های پستی استان کرمان از طریق شبکه ایکس ری،با حضور نیروی انتظامی و دستگاه‌های مربوطه کنترل می‌شود و این عملیات موجب شد که قاچاق مواد مخدر و کالای قاچاق به حداقل رسیده است.مدیرکل پست استان کرمان تصریح کرد:فعالیت پست با توجه به شیوع کرونا خطیرتر شده و با بسیاری از دستگاه‌ها از جمله ثبت اسناد و املاک،فرودگاه‌ها،صنعت،معدن و تجارت،بانک‌های استان همکاری داریم و درصددیم دولت الکترونیک و توسعه خدمات برخط را توسعه دهیم.

او یادآور شد:امروز پست یکی از دستگاه‌هایی است که در اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی پیشرو است زیرا اولین دستگاه دولتی بودیم که برون سپاری خدمات را داشتیم و اکنون کار در ۱۵۸ دستگاه پیشخوان دولت انجام می‌گیرد.

اکبری افزود:عمده فعالیت‌ها در حجم ترافیک بالای پست با همکاری ۵۸ نفر نیروی بخش خصوصی در پست انجام می شود که با نگاه شرکت ملی پست بسیاری پرداخت ها به آنان مانند کارمندان رسمی و پیمانی است.

او تصریح کرد:با تلاش همکاران از سال ۹۳ تا ۹۷ پنج سال متوالی رتبه نخست کشور را در ‘کسب درآمد و ترافیک نسبت به پیش بینی’ کسب کردیم و پس از ۲ سال، اینک در سال جاری با همت همکاران به اوج برخواهیم گشت.

تمامی کارکنان پست کرمان ۲ دز واکسن دریافت کردند

مدیرکل پست استان کرمان گفت: امروز تمام پرسنل این اداره کل ۲ دز واکسن را دریافت کرده اند اما پیش از آن ۱۱۰ نفر مبتلا و ۲ فوتی ناشی از کرونا در پرسنل داشتیم و از شیوع کرونا تاکنون ۱۲ همکار بازنشسته را از دست دادیم.

او بیان داشت:کرونا گرچه برای بسیاری از مشاغل تهدید بود اما برای پست تبدیل به فرصت شد و با خدمات برخط، فرهنگ خرید اینترنتی جا افتاد و هم اکنون با چند شرکت استارتاپی تعامل و همکاری داریم.

او اضافه‌کرد:نام‌گذاری ساختمان مرکزی پست استان کرمان به نام سپهبد شهید‌حاج قاسم سلیمانی در سامانه رهگیری الکترونیکی جهان رخ داده و از هرجای دنیا مرسوله ای به کرمان ارسال شود نام این شهید والامقام اعلام می‌شود که از این جهت هم نام ایشان جهانی شد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 2
  • امروز: 318
  • دیروز: 255
  • هفته: 2,927
  • ماه: 7,908
  • سال: 24,426