طرح وزارت محیط زیست دولت را بزرگ می‌کند

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1095

 نماینده مردم جیرفت: 

طرح وزارت محیط زیست دولت را بزرگ می‌کند

یک عضو کمیسیون کشاورزی مجلس یازدهم از طرح‌های جدید مجلسی‌ها و دولتی‌ها مثل طرح تشکیل وزارت روستا و وزارت محیط زیست یا ایده احیای جهاد سازندگی و تفکیک آن از جهاد کشاورزی گفت: بسیاری از ایده‌ها در کشور در حال بزرگ کردن دولت است. بزرگ شدن دولت در شرایط فعلی بودجه کشور اصلا جالب نیست.

ذبیح الله اعظمی در مورد تشکیل وزارت محیط زیست گفت: در فراکسیون محیط زیست مجلس کمیته‌ای تشکیل شده است و این موضوع در آن کمیته تخصصی در حال بررسی است. باید ببینیم نظر کمیته تخصصی چه خواهد بود. به نظرم این طرح معایب و مزایایی دارد.

این عضو کمیسیون کشاورزی مجلس یازدهم به چالش نظارت روی سازمان محیط زیست ایران اشاره کرد و گفت: موافقان معتقدند که یکی از مشکلات ما این است که نمی‌توانیم از معاونان رئیس جمهور مثل ورزا مطالبه‌گری کنیم. هر چند که هر وقت اراده کنیم، این اشخاص به کمیسیون‌ها یا صحن مجلس آمده و گزارش می‌دهند. اما گویی وزرا احساس مسئولیت بیشتری می‌کنند.

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس با استناد به سخنان اخیر رئیس جمهور در دیدار نخبگان، علما و اقشار مردم کهگیلویه و بویراحمد مبنی بر انتقاد از ادغام جهاد سازندگی با جهاد کشاورزی و ضرورت احیای جهاد سازندگی گفت: بسیاری از ایده‌ها در کشور در حال بزرگ کردن دولت است. بعضی از دوستان ما در مجلس طرحی به نام «وزارت روستا» ارائه کردند. عده دیگری نیز همین ماجرا وزارت محیط زیست را پیش کشیدند. قرار بر این بود که دولت کوچک شود یا دست کم در همین شرایط بماند نه این که هر روز خبر احتمال تشکیل وزارت خانه و نهاد جدید را بشنویم.

او در سخنانی در مخالفت با ایده‌های دولت بزرگ، گفت: بزرگ شدن دولت در شرایط فعلی بودجه کشور اصلا جالب نیست. ما باید منافع ملی را در نظر بگیریم. به عنوان مثال برای حل بحران‌های محیط زیستی بودجه بیشتری به سازمان محیط زیست اختصاص دهیم. با این حال، همه این طرح‌ها در کمیته‌های تخصصی کمیسیون‌ها در حال بررسی باید منتظر ماند و تا طرح از کمیته به کمیسیون و از کمیسیون به صحن علنی مجلس برسد. احساس می‌کنم بسیاری از این طرح‌ها موفقیت آمیز نخواهد بود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 21
  • امروز: 255
  • دیروز: 349
  • هفته: 2,239
  • ماه: 5,960
  • سال: 22,103