امام جمعه کرمان: مبارزه با فساد همواره رسالت روحانیت بوده است

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1107

امام جمعه کرمان: مبارزه با فساد همواره رسالت روحانیت بوده است

نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمان با بیان اینکه مبارزه با فساد و مفسد همواره یکی از رسالت های روحانیت و حوزه های علمیه است گفت: در طول تاریخ روحانیت با هر گونه فساد و مفسد مبارزه کرده و همیشه پرچمدار این رسالت مهم بوده است.

به گزارش ایرنا حجت الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر کرمان تصریح کرد: هیچگاه بین مفسدان و رانتخوران با حوزه روحانیت آشتی وجود نداشته؛ این رسالت فوق العاده بزرگ و مشکلی است که علما و فقها به جان خریدند و شاهد بر این ادعا زندگی علما و فقها در طول تاریخ بوده که چندین بار در مصادیق متعددی از زندگی خود گذشتند تا این رسالت را بخوبی انجام دهند. نماینده ولی فقیه در استان کرمان یکی دیگر از مهمترین رسالت‌های روحانیت را حوزه سیاست برشمرد و گفت: روحانیت حوزه های علمیه و فقها همیشه پرچمدار سیاست مبتنی بر دیانت بوده اند؛ همان سیاستی که شهید مدرس فرمود سیاست ما عین دیانت ماست. 

وی با اشاره به بزرگداشت علامه طباطبایی و علامه جعفری، ۲ ستاره درخشان در آسمان فقاهت علم، فهم و عمل دین اظهارداشت: از جمله رسالت روحانیت در حوزه عقاید اسلام احکام، اخلاق و گسترش فرهنگ دینی است که در طول قرن ها حوزه های علمیه در دوران غیبت کبری این رسالت را حراست و نگهبانی کردند و با دقت هرچه تمام تر و فداکاری به بهترین وجه ممکن به انجام رساندند. 

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی ادامه داد: علما و فقها در طول تاریخ همه تلاش خود را بر این مهم معطوف کردند تا اعتقادات اسلامی، اخلاق و احکام اسلامی همان طور که از کتاب و سنت فهمیده می شود از نسلی به نسل دیگر منتقل کنند تا شاهد گسترش فرهنگ دینی در توده های مختلف مردم باشیم. 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 80
  • امروز: 43
  • دیروز: 157
  • هفته: 1,444
  • ماه: 7,854
  • سال: 25,887