تخم مرغ در صدر افزایش قیمت‌ها

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1115

تخم مرغ در صدر افزایش قیمت‌ها

گروه تخم مرغ، شیر و پنیر  در آبان ماه نسبت به ماه مشابه سال قبل ۷۱.۳درصد افزایش یافته و رکورددار تورم در این بازه زمانی بوده. با این حال این همین محصول که به غذای مجردها هم شناخته می‌شود ۲۰درصد سرانه مصرفش رشد داشته.

طبق اطلاعات مرکز آمار ایران در آبان ماه روغن ۵۱درصد،‌تخم مرغ، شیر و پنیر۷۱.۳درصد،‌ماهی ۶۳درصد و میوه هم نزدیک ۶۰درصد نسبت به آبان سال قبل رشد قیمت داشتند. به عبارت دیگر گروه خوراکی ها باز بیشترین نرخ تورم را به خود اختصاص داده و سرجمع با احتساب ضرایب اهمیت این گروه ۴۷.۸درصد نسبت به ماه مشابه سال قبل رشد قیمت داشتند.

با اینکه تخم مرغ در صدر افزایش قیمت ها بوده مصرفش

طبق گفته رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان ۲۰درصد هم بیشتر شده. موضوعی که می تواند ناشی از گرانی بیش از حد اقلام جایگزین این ماده باشد که مردم را پناهنده این ماده پروتئینی کرده.

ناصر نبی پور البته  از کاهش قیمت تخم مرغ به زیرنرخ مصوب خبر داده و گفت: میانگین قیمت هر کیلوگرم تخم مرغ درب مرغداری به ١٨ هزار تومان رسیده در حالی که قیمت مصوب آن کیلویی١٨ هزار و ٣٠٠ تومان است.وی دلیل این مسأله را واردات تخم مرغ و افزایش عرضه آن در بازار اعلام کرد.

این فعال بخش خصوصی با بیان اینکه همه تشکل‌های تولیدی نیز اقدام به توزیع تخم مرغ با نرخ مصوب کرده‌اند، گفت: ما در حوزه تولید تخم مرغ با کمبود مواجه نیستیم بلکه مصرف سرانه این کالا در کشور افزایش یافته است.نبی پور تاکید کرد: به دلیل گرانی محصولات پروتئینی، مردم به مصرف تخم مرغ روی آورده‌اند و به طور قطع می‌توانیم بگوییم مصرف این کالا ٢٠ درصد نسبت به پارسال افزایش داشته است.

وی میزان تولید روزانه تخم مرغ را در کشور بین ٢٩٠٠ تا ٣٠٠٠ تن اعلام و اضافه کرد: میزان تولید این کالا نسبت به سال گذشته تغییری نداشته و آنچه که اتفاق افتاده افزایش تقاضا برای تخم مرغ است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 83
  • امروز: 28
  • دیروز: 158
  • هفته: 2,453
  • ماه: 7,237
  • سال: 24,629