کشاورزان نگران تامین سم و کود برای فصل کشت نباشند

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1081

کشاورزان نگران تامین سم و کود برای فصل کشت نباشند

عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: کشاورزان نگران تامین سم و کود شیمیایی برای فصل کاشت محصولات کشاورزی نباشند زیرا وزارت کشاورزی تمهیدات لازم را در این زمینه برنامه ریزی کرده است.

ذبیح الله اعظمی به آغاز کشت‌های پاییزه به‌ویژه گندم و سایر محصولات در جنوب کشور اشاره کرد و از برگزاری نشست کمیسیون کشاورزی در این زمینه با حضور اعضای هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی و تعدادی از معاونین وزارت جهاد کشاورزی (زراعت، باغبانی، امور دام و مدیرکل آب و خاک و حفظ نباتات) خبر داد.

او افزود:در این نشست گزارشی از تامین نهاده‌های لازم از طرف وزارت جهاد کشاورزی به کمیسیون کشاورزی ارائه شد و وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد در زمینه تامین بذور گندم و سایر گیاهان زراعی،کودهای شیمیایی و سموم هیچ کمبودی نداریم. 

عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طبق اعلام وزارت جهاد کشاورزی در زمینه تامین کودهای ازته،فسفره و پتاسه و سموم دفع آفات گیاهی هیچ کمبودی در کشور نداریم، گفت: ذخایر استراتژیک و همچنین انبارهای سازمان جهاد کشاورزی در کشت پاییزه تکمیل بوده لذا جای هیچ نگرانی برای کشاورزان نیست.

او ادامه داد: معاون زراعت وزارت جهاد کشاورزی در این زمینه متعهد شد تا هرگونه کمبود را در اسرع وقت جبران کند.

نماینده مردم جیرفت و‌عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سالانه بیش از پنج میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در جنوب کرمان تولید می شود، گفت: بخش عمده ای از این محصولات در فصل زمستان تولید می شود.

او افزود: تمهیدات لازم برای کشت زمستانه محصولات کشاورزی جنوب کرمان برنامه ریزی شده و طبق اعلام وزارت جهاد کشاورزی هیچ کمبود کود و سموم شیمیایی در این منطقه نداریم.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :