خاکی که به چشم مردم زرند می‌رود

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1122

دردسرهای پروژه فاضلاب زرند ادامه دارد

خاکی که به چشم مردم زرند می‌رود

  اجرای پروژه فاضلاب در کنار تمام مزایایی که دارد باعث بروز دردسرهایی برای مردم شهر زرند شده و نیاز است نظارت بیشتری بر نحوه عملکرد پیمانکاران اعمال شود.

یکی از نیازهای اساسی شهرستان صنعتی زرند که اتفاقاً با کم آبی شدید دست و پنجه نرم می‌کند، اجرای پروژه فاضلاب شهری است. این پروژه در آبان ۹۸ توسط وزیر نیرو وقت کلنگ زنی شد و تاکنون ۲۰۰ کیلومتر آن اجرایی شده است.

این طرح که طبق اعلام مسئولان باید در سال ۱۴۰۱ به اتمام برسد شامل ۴۵۹ کیلومتر شبکه جمع آوری فاضلاب، هشت کیلومتر خط انتقال و تصفیه‌خانه‌ای با ظرفیت ۱۶ هزار متر مکعب است.

قرار است آب ناشی از این پروژه در بخش صنعت مورد استفاده قرار گیرد و با توجه به وجود صنایع متعدد در زرند این مسئله بسیار حائز اهمیت است.

اما اجرای این پروژه مهم و زمان بر باعث بروز مشکلاتی برای مردم شهر زرند شده است و آنها معتقدند نابسامانی‌های ایجاد شده بعد از اجرای پروژه در برخی مناطق مشکلات زیادی برای آنها ایجاد کرده و حتی باعث خسارت مالی به آنها شده است.

زندگیمان زیر خاک رفته است

علی از شهروندان زرند با گلایه از مشکلات ناشی از اجرای پروژه فاضلاب گفت: اجرای این طرح در شهر زرند مشکلات زیادی دارد. بعد از بارندگی شاهد نشست محل حفاری‌ها هستیم که با گرانی‌های موجود باعث خسارت به زیربندی خودروهای مردم می‌شود.

او ادامه داد: خیابان تختی زرند بعد از گذشت یک ماه هنوز آسفالت نشده است؛ بلوار ابوذر هم همین وضعیت را دارد. بعد از هر حفاری باید کلی دوندگی و پیگیری کنیم تا محل حفاری را پر کنند و در ادارات هم مسئولان ما را به یکدیگر پاس می‌دهند.

این شهروند زرندی اظهار کرد:این وضعیت مشکلات زیادی برای ما ایجاد کرده و زندگی‌هایمان زیر خاک رفته است. در بسیاری مناطق به دلیل محکم نبودن زیرسازی بعد از آسفالت، محل حفاری نشست کرده است؛ چه کسی جوابگوی این هزینه هاست؟ این هزینه‌ها به ضرر مردم است.

او ادامه داد: در بلوار امام حسین و خیابان ابوذر چند دستگاه خودرو در محل این نشست‌ها گرفتار شده بودند. شخصاً با یک دستگاه پراید که وزن زیادی ندارد از روی آسفالت عبور می‌کردم که دچار نشست شد و این مساله هزینه‌های زیادی را به من تحمیل کرد.این شهروند زرندی با انتقاد از نظارت ضعیف مسئولان اظهار کرد:کاری که باید ظرف چند روز انجام شود حداقل یک ماه به طول می‌انجامد. خواهش می‌کنم مسئولان فکری برای این وضعیت بکنند.

رضا یکی دیگر از شهروندان زرندی با اشاره به اینکه طرح فاضلاب، طرح بسیار خوبی است اما باید برنامه ریزی دقیقی برای اجرا داشته باشند که متاسفانه اینگونه نیست.

او ادامه داد:همزمان در تعداد زیادی کوچه عملیات حفاری را انجام می‌دهند و همه نقاط شهر دچار مشکل می‌شود. بهتر است که منطقه به منطقه این پروژه را اجرا کنند و کار را پیش ببرند.

این شهروند زرندی گفت: وضعیت نامناسب آسفالت و حفاری‌ها بعد از اجرای این پروژه خسارت زیادی به مردم وارد کرده و خودروهای ما دچار آسیب شده است.

گلایه‌های مردم به جاست

فرماندار زرند در خصوص مشکلات ناشی از اجرای پروژه فاضلاب در زرند اظهار کرد: بیش از ۲۰۰ کیلومتر از این پروژه انجام شده است.

علی صادق زاده ادامه داد: این پروژه توسط پیمانکاران مختلفی در مناطق مختلف شهر در حال اجراست.فرماندار زرند در خصوص گلایه‌های مردم گفت: گلایه‌های مردم در این زمینه به جاست اما اجرای پروژه‌های بزرگ باعث بروز یکسری مشکلات هم می‌شود.او گفت: پیگیری ها برای رفع این مشکلات در حال انجام است و جلسات مختلفی را با پیمانکاران برگزار کرده‌ایم.

صادق زاده بیان کرد: بعد از انجام پروژه پیمانکار باید مدت زمانی را برای نشست خاک محل حفاری صبر کرده و سپس عملیات آسفالت انجام شود. آسفالت شتاب زده می‌تواند باعث بروز مشکلاتی در محل حفاری‌ها شود کما اینکه در برخی مناطق شهر زرند این اتفاق رخ داده است. با پیگیری های انجام شده این دغدغه‌ها کمتر شده است.

مردم صبور باشند

او با اشاره به اینکه این مشکلات در حال برطرف شدن است، از مردم خواست در زمینه اجرای این پروژه صبورتر باشند.

صادق زاده گفت: مشکلات مردم پیگیری می‌شود و تذکرات لازم در این زمینه به پیمانکاران داده شده است.

فرماندار زرند با اشاره به بحران آب در زرند اظهار کرد: آب فاضلاب قرار است در چرخه صنعت مورد استفاده قرار گیرد.

صادق زاده با اشاره به زمان بر بودن اجرای این پروژه گفت: مردم کمی صبور باشند؛ برای اینکه پروژه با سرعت پیش رود پیمانکاران مختلفی را پای کار آورده‌ایم تا شهر هر چه سریع‌تر سرو سامان بگیرد و دغدغه‌های مردم رفع شود.

او گفت: سرعت کار و سرعت پیشرفت این پروژه در زرند نسبت به سایر شهرها بالاتر است که نشانه همکاری و صبوری مردم این شهرستان است و از آنها تشکر می‌کنم.فرماندار زرند یادآور شد:مردم می‌توانند مشکلاتشان در این زمینه را به دفتر بازرسی فرمانداری منعکس کنند.

یکی از نکات مهمی که باید در اجرای این قبیل پروژه‌ها در نظر گرفته شود ساماندهی محل اجرای پروژه و به حداقل رساندن مشکلات مردم است. اجرای پروژه فاضلاب در تمامی شهرها این مشکلات را به دنبال دارد و به نظر می‌رسد باید سخت گیری بیشتری در این زمینه اعمال شود و نظارت بر نحوه عملکرد پیمانکاران تقویت شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 5
  • امروز: 22
  • دیروز: 335
  • هفته: 2,617
  • ماه: 7,863
  • سال: 24,465