سوخت نیست؛ کمبود یا قاچاق؟

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 921

سوخت نیست؛ کمبود یا قاچاق؟

کمبود سوخت در «رودبارجنوب» و «قلعه‌گنج»  مردم این دو شهرستان جنوبی را کلافه کرده است

کمبود بنزین برای نخستین بار نیست در شهرستان های جنوبی به ویژه رودبار جنوب و قلعه گنج شایع می شود. اکنون چند روز است که مردم این دو شهرستان از نبود بنزین می نالند و این مساله اعصاب آنها را به هم ریخته و زندگی شان را مختل کرده است. صف های طولانی بنزین، خستگی رانندگان و دیگر مسائلی که به دنبال نبود بنزین در این دو شهرستان به وجود آمده مردم را عاصی کرده است.قاچاق سوخت نیز در این دو شهرستان به دلیل همجواری با سیستان و بلوچستان بازار داغی دارد و به نظر می رسد ساماندهی این وضعیت از دست مسئولان خارج شده است.

صف طولانی بنزین در رودبار و قلعه گنج

یک شهروند رودباری می گوید: باید زمان زیادی را در صف بنزین بایستیم اما در بسیاری از مواقع هم بنزین به ما نمی رسد و مجبور هستیم بنزین مورد نیازمان را از دست فروشان با قیمتی بالا تهیه کنیم.

امیری ادامه داد: متاسفانه نبود نظارت بر جایگاه های سوخت باعث شده تا بنزین توسط قاچاقچیان سوخت به خارج از کشور ارسال شود و مردم شهرستان رودبار در وضع بدی به سر ببرند.

او ادامه داد: می گویند توزیع بنزین در خارج از باک خودرو در مجاری عرضه سوخت ممنوع است اما این اتفاق را هر روز در رودبار جنوب به عینه می بینیم اما هیچکس با این متخلفان برخورد نمی کند.امیری اضافه کرد: در طول شب شاهد هستیم که بنزین در ظرف های ۲۰ و ۶۰ لیتری از جایگاه ها بیرون می رود و این گواهی است بر سودجویی برخی افراد و ضایع شدن حق شهروندانی که باید ساعت های زیادی را صرف ایستادن در صف های طولانی بنزین کنند و این اتفاقی است که مربوط به دیروز و امروز نیست.یکی از شهروندان قلعه گنجی نیز می گوید: قلعه گنج جزو محروم ترین شهرهای کشور است و حل شدن مشکل سوخت در این شهرستان به یک رویا تبدیل شده است.چمک افزود: پمپ بنزین ها این روزها یا بنزین ندارند و یا باید مدتی در صف بمانی تا بتوانی بنزین دریافت کنی. اگر مریض داشته باشی و بخواهی او را به شهری دیگر حتی همین کهنوج برسانی با این وضعیت باید فاتحه ی بیمارت را بخوانی.

شرکت نفت کهنوج در دسترس نیست

نژادسالاری رییس شرکت فرآورده های نفتی پنج گنج به «کرمان نو» گفت: من چند روزی است که در مرخصی هستم و از وضعیت کمبود بنزین اطلاع ندارم. او توصیه کرد که با جانشینش آقای امیری تماس بگیریم که آقای امیری تماس‌های خبرنگار«کرمان نو» را پاسخ نداد.

شرکت نفت استان از نبود بنزین در جنوب بیخبر است

نورالدینی مدیرعامل شرکت نفت استان نیز از نبود بنزین در جنوب ابراز بی اطلاعی کرد و گفت: تاکنون سعی کرده اند سوخت مورد نیاز تمامی شهرستان ها را به روز و به موقع ارسال کنند.

او تاکید کرد: فردا در اولین فرصت به این مسئله رسیدگی می کند.

قاچاق سوخت معضلی انکار ناپذیر در رودبار جنوب

قانعی فرماندار رودبار جنوب نیز در این خصوص گفت: معضل قاچاق سوخت را نمی توان در این شهر انکار کرد.

او افزود: این مسأله سالهاست گریبان ما را گرفته و چون رودبارجنوب یک شهر مرزی است این مسأله نیز بازار داغی دارد که مبارزه با این معضل را کمی سخت کرده است.

قانعی ادامه داد: البته علاوه بر این مسئله چندروزی است که جایگاه های سوخت شهرستان سوخت تمام کرده اند.

او افزود: درخواست سوخت به استان ارسال شده اما هنوز چیزی به شهرستان ارسال نشده است و این به دلیل مشکلاتی است که در بخش حمل وجود دارد.

فرماندار رودبارجنوب می گوید: این مساله را پیگیری کرده ایم و امیدوارم به زودی این مشکل حل شود.

مشکلات بخش حمل و نقل

دکتر شهسواری فرماندار قلعه گنج نیز گفت: چند روزی است که با مشکل کمبود بنزین در قلعه گنج مواجه هستیم و درخواست خود را به شرکت فرآورده های نفتی کهنوج فرستاده ایم.

او افزود: این مشکل به دلیل مشکلاتی است که در بخش حمل و نقل وجود دارد و رانندگان نیز مشکلاتی دارند که برایشان حمل مواد سوختی به جنوب استان کرمان را سخت کرده و باید به این مشکلات رسیدگی شود.

او اضافه کرد: هزینه های لاستیک و سوخت تانکرها بالاست و رانندگان نیز حق دارند. البته روز گذشته مقداری سوخت به قلعه گنج رسید و امیدواریم بقیه تانکرها نیز به زودی به دستمان برسد

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 43
  • امروز: 72
  • دیروز: 349
  • هفته: 2,056
  • ماه: 5,777
  • سال: 21,920