۴ برنامه وزارت صنعت برای ساماندهی صنعت خودرو

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1122

۴ برنامه وزارت صنعت برای ساماندهی صنعت خودرو

رئیس سازمان توسعه تجارت گفت: برای توسعه مناسبات تجاری ۵۰ میلیون دلار از سهم صندوق توسعه صادرات ایران به صادرات شرکت های ایرانی به سوریه اختصاص یافته است.«علیرضا پیمان‌پاک» در برنامه تیتر امشب شبکه خبر با بیان اینکه با وجود روابط خوب سیاسی و نظامی با سوریه، ما از این فرصت در زمینه تجاری استفاده نکردیم، افزود: در سفری که به همراه وزیر صنعت، معدن و تجارت به دمشق داشتیم؛ دنبال این بودیم تا بخش خصوصی کشورمان وارد تجارت با این کشور شود.رئیس سازمان توسعه تجارت بیان کرد: هرچند که دولت سوریه جنگ زده است، اما بخش خصوصی سوریه ثروتمند است و فرصت‌های خوبی برای سرمایه گذاری در این کشور وجود دارد و در نظر داریم که بیشتر سرمایه گذاریهای بخش خصوصی ما در مناطق آزاد سوریه انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: برای توسعه تجارت بخش خصوصی کشورمان در کشورهای منطقه و همسایه تشکیل اتاق تهاتر نه تنها در دمشق بلکه با تمام کشورهای همسایه در دستور کار قرار گرفته اما سوریه کالایی ندارد که ما بتوانیم با این کشور تهاتر کنیم.

رئیس سازمان توسعه تجارت یادآورشد: سوریه سالانه ۴ میلیارد دلار واردات و ۸۰۰ میلیون دلار صادرات دارد و هم اکنون به علت شرایطی که کشور سوریه فقط تولید پنبه در کشور کشور وجود دارد.

وی اظهار داشت: صنایع کشورمان سالانه به ۱۵۰ هزار تن پنبه نیاز دارند و برای همین منظور چون صنایع ما به پنبه نیاز دارند لذا در نظر داریم اگر یک و یا دو سال دیگر تولید پنبه این کشور افزایش یافت با تهاتر وارد کنیم که این مستلزم وجود یک حمل ونقل مطمئن بین دو کشور است .

 پیمان پاک با بیان اینکه خط دریایی منظمی میان ایران و سوریه وجود ندارد، گفت: از محل سود کشتیرانی می‌توانیم به این مسیر یارانه دهیم تا مشکلات این خط حل شود. با حل شدن این مشکلات، تجار به این بخش از سرمایه گذاری ورود خواهند کرد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :