بانک‌ها به جای بانکداری بنگاه‌داری می‌کنند

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1129

نماینده مجلس:

بانک‌ها به جای بانکداری بنگاه‌داری می‌کنند

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی گفت: بانکها به شکل گسترده به جای بانکداری، بنگاه‌داری کرده و با تولید و بخش‌های مولد همراهی نمی‌کنند. به گفته سید مرتضی حسینی، از یک میلیون و ۷۰۰ هزار خانه خالی حدود یک میلیون و چهارصد دستگاه آن به بانک‌ها تعلق دارد و حدود ۹۵ درصد پاساژها و مال‌ها و مراکز تجاری توسط شرکت‌های وابسته به بانک‌ها ساخته می‌شود.

نماینده مردم میانه در مجلس یازدهم با تاکید بر مبارزه با مافیای واردات و قاچاق در دولت سیزدهم تاکید کرد: سالهاست که بانکها به صورت گسترده به جای بانکداری،  بنگاه داری کرده و با تولید و بخش‌های مولد همراهی نمی‌کنند.  پول بی پشتوانه خلق کرده و به شدت بورس بازی می‌کنند. طبق آمارهای اعلام شده از یک میلیون و ۷۰۰ هزار خانه خالی حدود یک میلیون و چهار صد دستگاه آن به بانک‌ها تعلق دارد و حدود ۹۵ درصد پاساژها و مال‌ها و مراکز تجاری توسط شرکت‌های وابسته به بانک‌ها ساخته می‌شود و باید نظام بانکی و پولی کشور یک بار برای همیشه اصلاح  شود.

حسینی در جلسه علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود گفت: در شعارهای دولت مساله مردمی بودن و از مردم شنیدن و در میان مردم بودن تکرار شده است. چرا که اگر ما به معنی واقعی کلمه می‌خواهیم کنار مردم باشیم باید بی‌امان با فساد و مفسد مبارزه کنیم.

نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی، افزود: بسترهای فساد در قوه مجریه تشکیل می‌شود. فرارهای مالیاتی، انحصارهای بی بدیل، سوء استفاده از ارز ترجیحی، فعالیت‌های ناسالم سوداگرانه، قاچاق و امثال اینها، فسادهایی است که باید با پیگیری، برنامه و همت با آن مبارزه شود.

وی، کشور را نیازمند بازنگری در انقلاب اداری عنوان کرد و  گفت: از نظر گزینش و چینش مدیران باید آن دسته از عناصر و مدیرانی که در به وجود آمدن وضع موجود سهیم و شریک بودند، از چرخه تصمیم‌سازی، تصمیم گیری و اجرایی کنار گذاشته شوند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :