مجوز ساخت نخستین کارخانه صنایع بالادستی پتروشیمی در جنوب کرمان صادر شد

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1138

مجوز ساخت نخستین کارخانه صنایع بالادستی پتروشیمی در جنوب کرمان صادر شد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان از صدور مجوز ساخت نخستین کارخانه صنایع بالادستی پتروشیمی در جنوب کرمان خبر داد. مسلم مروجی افزود:ساخت نخستین کارخانه صنایع بالادستی پتروشیمی جنوب کرمان در شهرستان رودبارجنوب برنامه ریزی شده که با سرمایه گذاری بیش از ۱۶۰ هزار میلیارد ریال و با اشتغالزایی ۷۰۰ نفر به صورت مستقیم توسط بخش خصوصی احداث خواهد شد.

او متراژ زمین نخستین کارخانه صنایع بالادستی پتروشیمی این منطقه را ۵۰ هکتار اعلام و تصریح کرد: این طرح به ۳۲.۰۳۵ مگاوات برق و چهار میلیون متر مکعب آب نیاز دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان با بیان اینکه خوراک نخستین کارخانه صنایع بالادستی پتروشیمی جنوب کرمان گاز طبیعی است، افزود: این طرح روزانه به میزان ۱.۵۸۵ میلیون متر مکعب گاز نیاز دارد و سالانه ظرفیت تولید ۳۰۰ هزار تن منواتیلن گلایکول را دارد.

مروجی محصول نخستین کارخانه صنایع بالادستی پتروشیمی جنوب کرمان را ماده اولیه برای تهیه پلیمرهایی همچون پلی استرها اعلام کرد و کاربرد این محصول را در فرمولاسیون ضد یخ خودروها، صنایع لاستیک سازی، استفاده در صنایع تولید انواع رزین های پلیمری، عامل جلوگیری کننده از انجماد آب در داخل چیلرها و تجهیزات خنک کننده ها اعلام کرد. او استمرار روند توسعه در سطح منطقه جنوب کرمان را به‌عنوان یک راهبرد اساسی همواره مورد توجه برشمرد و ایجاد صنایع پتروشیمی را گامی بزرگ در این زمینه دانست. او گفت: در راستای عملی نمودن اقتصاد مقاومتی و همچنین ایجاد ارزش افزوده بیشتر، احداث صنایع بالادستی پتروشیمی از اهداف سند توسعه و تدبیر جنوب کرمان بوده و با احداث اولین کارخانه صنایع بالادستی پتروشیمی گام بزرگی برای کاهش خام‌ فروشی و تحقق اقتصاد مقاومتی محقق می شود. رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان  از همکاری استاندار‌ کرمان و پیگیری‌های شکراللهی نماینده مردم شهرستان‌ های کهنوج، قلعه گنج، منوجان، فاریاب و رودبار در مجلس شورای اسلامی برای اجرای این طرح تشکر کرد و ادامه حرکت در این مسیر تاکید کرد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 182
  • امروز: 38
  • دیروز: 194
  • هفته: 1,341
  • ماه: 7,794
  • سال: 26,213