افتتاح دومین پارک جنگلی استان در بم

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1189

افتتاح دومین پارک جنگلی استان در  بم

مدیرکل منابع طبیعی وآبخیزداری استان کرمان گفت: دومین پارک جنگلی بزرگ استان با ۲۳ هکتار وسعت در بم افتتاح و به بهره برداری خواهد رسید. 

مهدی رجبی زاده در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: امسال هفته منابع طبیعی از ۱۵ تا۲۲ اسفندماه با شعار ایران سرسبز، ایران قوی همه باهم جهاد برای حفظ و احیای منابع طبیعی آغاز می‌شود.

به گفته او، امسال قرار است پویش ملی ایران سرسبز در کشور راه اندازی شود که سعی می‌شود تمام ارکان حکومت و مردم در کنار هم قرار گرفته و ضمن حفظ منابع طبیعی موجود، منابعی که در حال از دست رفتن هستند را احیا کنیم.

رجبی زاده گفت:در اولین روز از هفته منابع طبیعی در ابتدای جاده کوهپایه با حضور امام جمعه کرمان و همچنین استاندار محترم برنامه ویژه‌ای درخصوص گرامیداشت روز درختکاری در برنامه داریم و همچنین به همین مناسبت، حدود ۴۸۰ هزار اصله نهال در شمال استان توزیع خواهد شد.

به گفته مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری شمال استان کرمان، تنها راه امنیت زیستی حفاظت از منابع طبیعی موجود است و همه باید در این امر مهم مشارکت کنیم.

او گفت: طی امسال ۲۲۷میلیون متر مکعب سیلاب در استان مدیریت شده است لذا مدیریت این حجم از سیلاب تاثیر بسزایی در تغذیه سفره‌های آب زیرزمینی و جلوگیری از خسارت‌های احتمالی به زیرساخت‌ها دارد.  رجبی‌زاده درخصوص اینکه استان کرمان سومین استان سیل‌خیز کشور محسوب شده، می‌گوید: ۶.۳ هکتار از عرصه‌های بیابانی کشور در شمال استان وجود دارد که با اجرای پروژه‌های آبخیزداری می‌توان از وارد آمدن خسارت به زیرساخت‌ها جلوگیری و آب را نیز ذخیره سازی کنیم.

به گفته رجبی زاده، با کمک مردم هزار هکتار از منابع طبیعی شمال استان کرمان احیا شده است و در صدد هستیم در هفته منابع طبیعی امسال ۳۰ میلیارد تومان پروژه در بخش آبخیزداری در شمال استان به بهره‌برداری نیز برسانیم.

او گفت: ۹ هزار سازه آبخیزداری طی سال‌های اخیر شامل، گابیون خاکی، پخش سیلاب و خشکه چین و بند‌های سنگ وملاتی در سراسر استان اجرا شده است.

رجبی زاده گفت: یکی از چالش‌های مهم استان کرمان کمبود آب شیرین و تغییر اقلیم آب و هوایی است و فقر پوشش گیاهی در استان به‌ویژه شرق استان کرمان بسیار زیاد است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

برخی از مقالات

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 167
  • امروز: 181
  • دیروز: 137
  • هفته: 1,561
  • ماه: 7,960
  • سال: 26,162