تشریح وضعیت مالیاتی استان کرمان در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی. مالیات استان کرمان به اندازه ۱۳ استان کشو

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1616

تشریح وضعیت مالیاتی استان کرمان در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی. مالیات استان کرمان به اندازه ۱۳ استان کشو
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کرمان گفت: مبلغ درآمد استان کرمان در حوزه درآمدهای مالیاتی و غیرمالیاتی به‌اندازه ۱۳ استان کشور است.
صادق سلطانی‌نژاد در نود و سومین جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان کرمان با بیان این مطلب که ۳۱ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان مالیات مصوبه امسال استان است، افزود: عملکرد ۹ماهه امسال ۱۱۲ درصد بوده و نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۸ درصد رشد داشته‌ایم.
او ادامه داد: به‌غیراز تهران، استان کرمان بیشترین میزان مالیات مصوب در سال جاری را داشته و اگر سهم اقتصاد استان کرمان را نسبت به کشور چهار درصد در نظر بگیریم؛ لذا سهمیه استان نیاز به بازنگری دارد؛ زیرا استان‌هایی داریم که اقتصاد آنها از کرمان بزرگ‌تر است.
مدیرکل امور اقتصاد و دارایی استان با بیان اینکه کرمان از لحاظ مازاد درآمد در جایگاه دوم کشور قرار دارد، اظهار کرد: از سال ۱۴۰۰ با وجود این‌که رشد مالیاتی کشور حدود ۶۲ درصد بود، رشد مالیاتی استان کرمان در سال ۱۴۰۱ نسبت به ۱۴۰۰ حدود ۱۲۸ درصد بود و این در حالی است که پایه‌های مالیاتی جدیدی به استان اضافه نشد.
او با شاره به مالیات عمومی استان کرمان عنوان کرد: مالیات اشخاص حقوقی غیردولتی حدود ۴۵ درصد و ارزش‌افزوده حدود ۳۰ درصد در سرجمع مالیات استان لحاظ می‌شود.
سلطانی‌نژاد با بیان این مطلب که مالیات مشاغل در استان کرمان از میانگین کشور کمتر و حدود سه درصد است، تصریح کرد: ۶۲ درصد پرونده‌های هیئت ۲۵۱ مکرر استان (یکی از هیئت‌های دادرسی استان است) تعدیل می‌شوند؛ لذا باید در ساختارهای نظام مالیاتی دقت بیشتری شود.
او تأکید کرد: در جهت حمایت از واحدهای تولیدی باید مالیات، متناسب با وضعیت استان باشد.
مدیرکل امور اقتصاد و دارایی استان کرمان با اشاره به این که ۴۹۰ هزار میلیارد تومان سرانه تولید ناخالص استان و درآمد مالیاتی ۳۱ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان است، اظهار کرد: نسبت T به GDP (درآمد مالیانی به تولید ناخالص) یکی از مهم‌ترین سنجه‌های تعیین مالیاتی در کشور است و این نسبت در استان کرمان حدود ۶.۵ درصد و در کشور حدود پنج درصد است؛ لذا استان کرمان ۱.۵ درصد از سرانه کشور بالاتر است.
او بیان کرد: مبلغ درآمد استان کرمان در حوزه درآمدهای مالیاتی و غیرمالیاتی به‌اندازه ۱۳ استان کشور است و باید پیگیری لازم برای برگشت مازاد درآمد استان انجام شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 68
  • امروز: 7
  • دیروز: 271
  • هفته: 2,242
  • ماه: 7,395
  • سال: 24,879