مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری کرمان: ۹۰ هزار نفر از اتباع خارجی در استان مشخصات خود را ثبت کردند

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1273

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری کرمان: ۹۰ هزار نفر از اتباع خارجی در استان مشخصات خود را ثبت کردند

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری کرمان گفت: اتباع بیگانه باید مشخصات خود را از طریق دفاتر پیشخوان دولت و دفاتر کفالت ثبت کنند که تا کنون ۹۰ هزار نفر در استان کرمان این اقدام را انجام داده اند.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی فرمانداری رفسنجان،محمدرضا مهدلو در جلسه کارگروه ساماندهی اتباع در محل فرمانداری بیان‌کرد: موج زیادی از اتباع افغانستانی به ایران آمده و در کشورمان زندگی می‌کنند.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری کرمان افزود: از طریق وزارت کشور و کمیساری عالی تصمیم گرفته شد که اتباع خارجی، مشخصات خود را از طریق دفاتر پیشخوان دولت و دفاتر کفالت ثبت کنند که تا کنون ۹۰ هزار نفر در استان کرمان این کار را انجام داده اند.

اوبا بیان اینکه برنامه راهبردی در استان برای ساماندهی اتباع بیگانه تعریف شده و یکی از مسئله‌های کلان کشور محسوب می‌شود خاطرنشان کرد: اطلس اجتماعی اتباع بیگانه در استان کرمان در حال تدوین است تا به وزارت کشور جهت تصمیم گیری نهایی ارسال شود.

مهدلو بیان کرد: بر اساس اطلس اجتماعی محل اقامت اتباع در نقاط مختلف استان شناسایی می‌شود؛ اتباع بیگانه باید به قوانین ایران احترام گذاشته و با تبعیت از این قوانین در کشور ایران اسلامی زندگی کنند. سرپرست فرمانداری رفسنجان هم در این جلسه گفت: باید برای این قشر برنامه ریزی شود و آن‌ها را ساماندهی کرد.

حسین رضایی بیان کرد: مهمانشهر رفسنجان جابجا خواهد شد و برای این کار از طرف شهرداری زمین واگذار می‌شود و دستگاه‌های اجرایی پای کار خواهند بود.

او اظهار داشت: مهمانشهر رفسنجان با جمعیت ۷ هزار نفر در وسط شهر قرار دارد که با جابجایی آن قطعا ساماندهی خواهند شد..

مصطفی بخشی معاون سیاسی و امنیتی فرمانداری رفسنجان نیز در این جلسه بیان کرد: بخشداران و دهیاران اطلاعات کامل سکونت اتباع را مشخص کنند.

بخشی خاطرنشان کرد: اجرای قانون عدم بکارگیری اتباع بیگانه غیرمجاز در دستور کار قرار گرفته است و اگر فردی و کارفرمایی تبعه غیرمجاز افغانستانی را به کار گیرد جریمه نقدی و زندانی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :