رشد ۶۱ درصدی وصول مالیات در کشور

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1192

رشد ۶۱ درصدی وصول مالیات در کشور

رئیس کل سازمان امور مالیاتی: رکورد جدیدی در وصولی درآمدهای مالیاتی به ثبت رسیده است

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور، از تحقق کامل و پیش از موعد درآمدهای مالیاتی سال جاری خبر داد. به گزارش  مهر به نقل از سازمان امور مالیاتی، داوود منظور با اشاره به موفقیت قابل توجه و کم سابقه وصول درآمدهای مالیاتی ۱۱ ماهه امسال اظهار داشت: در اجرای تکالیف سازمان امور مالیاتی، در این دوره زمانی حدود ۲۷۸ هزار میلیارد تومان مالیات وصول شده که رشد ۶۱ درصدی نسبت به دوره مشابه سال قبل را نشان می‌دهد که بدین ترتیب، تکلیف بودجه‌ای سازمان در سال جاری به طور کامل انجام شده و رکورد جدیدی در وصولی درآمدهای مالیاتی به ثبت رسیده است.

وی با اشاره به اینکه وصول مالیات، نقش مهمی در کمک به تحقق برنامه‌های دولت در عمران و آبادانی کشور دارد، افزود: در ۱۱ ماهه امسال و در بخش مالیات‌های مستقیم، حدود ۱۶۸ هزار میلیارد تومان مالیات وصول شده که رشد ۵۶ درصدی نسبت به دوره مشابه سال قبل را نشان می‌دهد.

دکتر منظور اضافه کرد: اقدامات لازم برای وصول منابع جدید از جمله مالیات خودروهای گران قیمت، مالیات واحدهای مسکونی گران قیمت و مالیات خانه‌های خالی که تاکنون معطل مانده بود، صورت گرفته است.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور با بیان اینکه رشد کم سابقه درآمدهای مالیاتی امسال حاصل اجرای برنامه‌های تحولی و افزایش کوشش مالیاتی همکاران خدوم در حوزه‌های گوناگون از جمله مبارزه با فرار مالیاتی و شناسایی مودیان جدید، تسریع در وصول معوقات مالیاتی، تسریع در رسیدگی به پرونده‌های مالیاتی و اصلاح فرایندهای حسابرسی و دادرسی است، عنوان داشت: بدیهی است گذار نظام مالیاتی به وضعیت مطلوب از طریق هوشمندسازی و داده مبنا کردن فرآیندهای مالیاتی، نقش مهمی در افزایش کارایی و توانمندسازی نظام مالیاتی در تامین درآمدهای مالیاتی ایفا می‌کند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 77
  • امروز: 15
  • دیروز: 158
  • هفته: 2,440
  • ماه: 7,224
  • سال: 24,616