۱۶۲ زندانی در کرمان، چشم انتظار نگاه خیران

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1216

۱۶۲ زندانی در کرمان، چشم انتظار نگاه خیران

مدیر عامل ستاد دیه کرمان گفت: هم اکنون، ۱۶۲ زندانی جرائم غیرعمد در زندان‌های کرمان به سر می‌برند که برای آزادی آن ها، ۱۴ میلیارد تومان نیاز است.

سید حجت الله موسوی قوام گفت: هم اکنون ۱۶۲ زندانی جرائم غیرعمد در زندان‌های استان کرمان به سر می‌برند که از این تعداد، ۸۲ نفر بدهکار مالی، ۷۷ نفر محکومین به مهریه و نفقه و بقیه آن ها بدهکار دیه و حوادث ناشی از کار هستند.

به گفته او زندان کرمان با ۸۵ مددجو، بالاترین آمار موجودی زندانیان جرائم غیرعمد و منوجان با یک نفر، کمترین آمار موجودی زندانیان جرائم غیرعمد را به خود اختصاص داده‌اند. مدیر عامل ستاد دیه استان کرمان گفت: از این تعداد موجودی زندانی جرایم غیر عمد، ۶ نفر ورودی سال ۹۹ هستند و بقیه آن ها ورودی پارسال و امسال هستند.

او می گوید: طی پارسال، ۳۲۶ زندانی جرائم غیرعمد از زندان‌های استان کرمان با مبلغ ۲۰ میلیارد و ۱۷۳ میلیون تومان آزاد شده اند که ۸۵ درصد این مبلغ از محل کمک‌های مردمی و خیران و همچنین به همت  ستاد دیه کشور، بانک ها، صندوق تامین خسارت، ستاد دیه استان کرمان و اخذ رضایت شاکی صورت  گرفته است.

به گفته موسوی قوام طی پارسال، ۲۴ جشن گلریزان در کرمان برگزار شده است که ۱۷ میلیارد و ۸۸۰ میلیون تومان تعهد خیران بوده و  تاکنون ۸۶ درصد این مبلغ وصول شده است. او گفت :همچنین از ابتدای امسال، ۸ مددجوی جرائم غیرعمد با مبلغ۷۰۰ میلیون تومان از زندان‌های کرمان آزاد شده اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :