از معارفه فداکار داورانی تا رویکرد سردار معروفی

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1223

از معارفه فداکار داورانی تا رویکرد سردار معروفی

استاندار جدید کرمان روز گذشته توسط وزیر کشور معارفه شد.

وحیدی که یکبار هم قبلا برای ابقای زینی‌وند به کرمان آمده بود، حالا اما برای تغییر او به کرمان سفر کرد. او در مدت حضور زینی‌وند چندین بار به کرمان آمد. تغییر استاندار کرمان حالا منتقدین را آرام کرده است. همان‌هایی که زینی‌وند را لانی شرایط موجود می دانند.شرایطی که حالا در کشور علیرغم گذشت حدود ۸ ماه از شروع به کار دولت سیزدهم وخیم‌تر شده است. 

سر صف منتقدین اما نماینده مردم رفسنجان بود. او که برای آمدن رئیسی به صحنه انتخابات ریاست جمهوری در مجلس امضا جمع می کرد، از ابقای زینی‌وند راضی نبود. بارها انتقاد خودش را به گوش رییس دولت رساند. با معارفه محمد مهدی فداکار داورانی اما لبخند رضایت زد و با انتشار متنی به استقبال این انتصاب رفت. 

جلالی معتقد است کرمان از سایر استان‌ها در دولت سیزدهم عقب تر است. استدلال او هم ماندن زینی‌وند است. 

اما محمد مهدی فداکار داورانی چگونه انتخابی است؟ او داماد خانواده دلیری است. برادر همسرش در دولت روحانی معاون معاونت علم و فناوری رئیس جمهور بود.

همسر خواهرش مدیر کل صدا و سیمای مرکز کرمان و یکی دیگر از دامادهای‌شان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامي و دبیرکل حزب رهپویان انقلاب اسلامی (حزب نزدیک به علیرضا زاکانی ) است. 

برادرش نیز مدتی پیش به عنوان مدیر کل حقوقی وزارت جهادکشاورزی منصوب شده بود.  او اصلیت‌اش داورانی است. روستایی در نزدیکی رفسنجان و زادگاهش با پورابراهیمی نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی مشترک است. فداکار داورانی در زمان وزارت زاهدی در وزارت علوم معاون دانشگاه پیام نور بوده و از سویی ارتباط نزدیکی نیز با سید محمد حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور دارد. فداکار معاون حسینی در زمان تصدی او در وزارت ارشاد بود.

 با انتخاب فداکار مدیریت استان کرمان به دست رفسنجانی‌ها افتاد. جالب است که اشاره کنیم در آغاز دولت محمود احمدی نژاد و انتخاب رئوفی به عنوان استاندار کرمان نیز هر سه معاون وی یعنی نصرالهی ،صابری و پورابراهیمی اهل حوزه انتخابیه رفسنجان و انار بودند.

با این اوصاف فداکار دارای ارتباطات حسنه‌ای هم با زاهدی و هم با پورابراهیمی است. این گمان می‌رود که شاید استاندار تازه منصوب شده چهره‌ای باشد که بتواند این دو نماینده کرمان را سر یک میز بنشاند. اما آنچه که در اتفاقات اخیر انتخاب استاندار مهم است، رویکرد سردار معروفی به این مسئله بود.

علی رغم اجماعی که از سوی همه نمایندگان و شخصیت‌های سیاسی استان و نظر مثبت رئیس جمهور و وزیر کشور بر انتخاب سردار معروفی به سمت استانداری کرمان، وی از پذیرش این مسئولیت امتناع کرد و ترجیح داد در لباس پاسداری بماند. این رویکرد سردار معروفی باید الگویی برای همه آنانی باشد که برای نماینده شدن و استاندار شدن در همین مدت مسابقه گذاشته‌اند .

رویکرد این فرمانده سپاه نشان داد هنوز یاران واقعی حاج قاسم افراد بی ادعایی هستند که در پست‌های حساس کشور بی‌اشتیاق به احراز مسئولیت‌های جدید در حال خدمت هستند. نه آنانی که فقط شعار می دهند و عملکردشان با سردار دلها فرسنگ‌ها فاصله دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 6
  • امروز: 10
  • دیروز: 177
  • هفته: 1,589
  • ماه: 7,843
  • سال: 25,697