بازرس کل استان کرمان: ۲۰۰ نفر از مرتکبان اختلاس و ارتشاء در معاملات دولتی به مراجع قضایی معرفی شدند

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1228

بازرس کل استان کرمان: ۲۰۰ نفر از مرتکبان اختلاس و ارتشاء در معاملات دولتی به مراجع قضایی معرفی شدند

بازرس کل استان کرمان گفت: بالغ بر ۲۰۰ نفر از افرادی که مرتکب اختلاس، ارتشاء و تبانی در معاملات دولتی شده بودند به مراجع قضایی معرفی شدند.

احمد آبیار با بیان اینکه از همکاری و همدلی رسانه‌های استان برای مبارزه با فساد اداری و اقتصادی در استان و حمایت از مدیران پاکدست تشکر می‌کنم اظهار داشت:از وظایف اصلی سازمان بازرسی، هدایت و همکاری مدیران دستگاه‌های اجرایی است.

او با اشاره به اینکه مدیران خادم مردم هستند و دستگاه نظارتی برای خدمتگزاری مدیران به مردم در کنار آنها بوده و امین و مشاور خوبی برای آنها هستند بیان کرد: در دولت سیزدهم شعار اصلی دولت مبارزه جدی با فساد اعم از اداری و اقتصادی است.

بازرس کل استان کرمان با بیان اینکه اصلاح یارانه‌ها کار بزرگی است که انجام شد و باید به دولت برای این مهم تبریک گفت افزود: امروز افرادی از اجرای این طرح ناراحت هستند چرا که منافع شخصی آنها قطع شده است. او با اشاره به اینکه فساد در واردات و توزیع کالاهای اساسی توسط برخی افراد بسیار زیاد بود و خوشبختانه امروز با این فساد برخورد شده است ادامه داد: نهاده دامی با ارز دولتی وارد شده و در بازار آزاد به فروش می‌رفت و در واقع مردم انتفاعی از این ارز دولتی نداشتند. آبیار با بیان اینکه وظیفه همه ما است از اقدام دولت در کوتاه کردن دست سودجویان اقتصادی حمایت کنیم تصریح کرد: دولت دست به کار بزرگی در حوزه اقتصادی زده است.

او با بیان اینکه در بین آنها، افراد سرشناسی هم بودند اما سازمان بازرسی از منافع مردم کوتاه نیامد گفت: ده‌ها میلیارد تومان از وجوهی که اختلاس شده بود به بیت‌المال برگشت داده شده است.

او با اشاره به اینکه دولت امروز دولت اصلاح و دولت مبارزه با فساد است و سازمان بازرسی از این نگاه دولت حمایت قاطع می‌کند ادامه داد: در نظام مقدس اسلامی هیچ مصونیتی برای مفسدین وجود ندارد و حتماً برابر مقررات برخورد قاطع می‌شود و در این راستا هیچ سطح و جایگاهی از افراد پذیرفته نیست.

آبیار با بیان اینکه انتقال حساب شرکت‌های بزرگ اقتصادی به استان مطالبه استان است و سازمان بازرسی هم پیگیری کرده است افزود: نظارت بر عملکرد شهرداری‌ها را در دستور کار داریم و در مواردی برخوردهایی هم انجام شده است و هیئت بازرسی استان کرمان حدود یک ماه است که در شهرداری کرمان مستقر بوده و حتماً پیگیر این امور است.

او با اشاره به اینکه زمین خواری یک فساد بسیار خطرناکتر از اختلاس و ارتشاء است گفت: افراد با اعمال نفوذ زمین‌های بسیار خوب را تصرف می‌کنند و با فروش آن به مردم باعث متضرر شدن مردمی می‌شوند که حتماً این زمین تمام زندگی آنها است.

بازرس کل استان کرمان بیان کرد: اخیراً فردی قصد تغییر کاربری بیش از ۳۰ هکتار از اراضی را از زراعی به مسکونی داشت که سازمان بازرسی به محض اطلاع، ورود کرد و مقابل این تضییع حقوق بیت‌المال ایستاد.

او با اشاره به اینکه در جریان این پرونده فردی که به‌عنوان مسئول در اداره مربوطه حضور داشت، دو پاسخ متناقض و گزارش خلاف واقع به بازرسی داده که این افراد به مراجع قضایی معرفی شد، افزود: متاسفانه در شهرداری نیز مورد حمایت برخی افراد قرار گرفته بودند.

آبیار با بیان اینکه قرار بود یک شهرک در حومه شهر کرمان بر خلاف مقررات ایجاد شود و سازمان بازرسی مقابل این اقدام که خلاف قانون بود ایستاد گفت: این فرد متاسفانه از سوی برخی دستگاه‌های اجرایی استان نیز حمایت می‌شد اما سازمان بازرسی با قاطعیت برخورد کرد.

ا با اشاره به اینکه این فرد حتی اتهام دریافت رشوه به یکی از نیروهای بازرسی را نیز وارد کرد، که کذب و خلاف واقع بود افزود: این فرد با جوسازی و نشر اکاذیب علیه بازرسی و دستگاه قضایی قصد داشتند که مسیر پرونده را به انحراف بکشند اما با قاطعیت مقابل آنها ایستادیم و در حال حاضر مستندات پرونده جمع‌آوری و به مراجع ذیصلاح قضایی ارائه شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 79
  • امروز: 21
  • دیروز: 158
  • هفته: 2,446
  • ماه: 7,230
  • سال: 24,622