ورود دستگاه قضا به پروژه انتقال آب از سد شهیدان امیرتیموری

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1264

ورود دستگاه قضا به پروژه انتقال آب از سد شهیدان امیرتیموری

رییس کل دادگستری استان کرمان بر لزوم تعیین تکلیف پروژه انتقال آب از سد شهیدان امیرتیموری به کرمان تاکید‌کرد و گفت:  برآیندها نشان‌دهنده آن است که عامل اصلی توقف این پروژه، عدم هماهنگی بین دستگاه های اجرایی مربوطه است و از این رو انتظار می‌رود که تعیین تکلیف این پروژه در سریعترین زمان ممکن انجام‌شود.

حجت الاسلام”ابراهیم حمیدی” در نشست شورای قضایی استان‌کرمان در محل سازمان قضایی نیروهای مسلح استان افزود: تداوم روند کنونی در رابطه با پروژه انتقال‌آب از سد‌ شهیدان‌ امیرتیموری، موجب وارد‌شدن خسارت‌های هنگفت به بیت‌المال است و از این رو باید بر مبنای پیگیری دستگاه‌های ذی‌ربط، روند تعیین تکلیف آن دنبال شود.

او با اشاره به این مطلب که سازمان‌بازرسی در سطح استانی و کشوری نیز هرگونه قصور در روند طراحی و اجرای این پروژه و نیز خسارت‌های وارده به مردم را بررسی‌می‌کند، اظهار‌کرد: تعیین تکلیف این پروژه در محدوده وظایف دستگاه قضایی نیست و باید بر مبنای تعامل و پیگیری مدیران اجرایی صورت‌گیرد و البته دستگاه قضایی وضعیت پروژه را از نظر حقوقی و قضایی بررسی کرده و در حوزه اختیارات خود اقدامات قانونی را دنبال خواهد‌کرد.

رییس‌کل‌ دادگستری‌ استان‌کرمان تاکید‌کرد: نگاه دستگاه‌قضایی این‌ است که در رابطه با اجرای سد‌ شهیدان‌امیرتیموری باید حق و حقوق مردم تامین‌شود و اصل پروژه نیز اگر صحیح و کارشناسی شده است، ادامه پیدا کند.

او بیان‌کرد: دستگاه‌قضایی به عنوان نهاد‌حامی حقوق عمومی و بیت‌المال،اجازه نخواهد‌داد از مسیر اجرا یا عدم اجرای این پروژه، حقوق بیت‌المال مورد خدشه قرار‌گیرد.

در ادامه نشست شورای قضایی دادگستری کل استان کرمان، از دست اندرکاران بزرگداشت هفته قوه قضاییه نیز تجلیل شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

برخی از مقالات

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 5
  • امروز: 104
  • دیروز: 194
  • هفته: 1,407
  • ماه: 7,860
  • سال: 26,279