استاندار کرمان: مستندسازی ظرفیت‌های میراث فرهنگی به جذب گردشگر کمک می‌کند

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1236

استاندار کرمان: مستندسازی ظرفیت‌های میراث فرهنگی به جذب گردشگر کمک می‌کند

استاندار کرمان گفت: مستندسازی و اطلاع رسانی ظرفیت‌های میراث فرهنگی و جاذبه‌های تاریخی و گردشگری برای افکار عمومی در کنار راه اندازی سایت‌های گردشگری، در زمینه معرفی و جذب گردشگران به این استان بسیار موثر است.

به گزارش ایرنا، محمد مهدی فداکار در همایش پاسداشت نیم قرن دستاوردهای میراث فرهنگی و تبیین چشم انداز آینده با محوریت مشارکت، با بیان اینکه استان کرمان هفت اثر ثبت جهانی دارد افزود: مجموعه هایی مانند روستای تاریخی میمند و کویر به تنهایی یک پدیده ارزشمند و بزرگ هستند و این در حالی است که برخی کشورها مشغول ساختن جاذبه و میراث فرهنگی برای خود هستند، در حالی که ما از داشته های خودمان استفاده نمی کنیم.

استاندار کرمان تاکید کرد: زیست بوم اطراف مجموعه های گردشگری باید ساماندهی و فعال و آموزش های لازم به مردم و جوامع محلی ارائه شود.

او ادامه داد: در بخش صنایع دستی نیز پتانسیل های زیادی مانند دست دوزها و فرش و گلیم وجود دارد که مسئولان استان کرمان باید به آن توجه کنند و برای میهمانان سوغات کرمان را حتما در برنامه خود داشته باشند.

او تصریح کرد: قنات در استان های محدودی از کشور وجود دارد و کرمان ظرفیت های بی نظیری در این بخش دارد، اما قنات های این استان به خوبی معرفی نشده اند.

استاندار کرمان با اشاره به اقدامات و تجارب استان های دیگر در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی افزود: بکارگیری این تجارب در رونق اقتصادی مجموعه میراث فرهنگی این استان بسیار موثر است و حتما باید مجموعه هایی مانند کنارصندل جیرفت که یک ظرفیت گردشگری بزرگ است، معرفی شوند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :