آسفالت زخمی عامل افزایش عملیات‌های اورژانس در کرمان

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره

آسفالت زخمی عامل افزایش عملیات‌های اورژانس در کرمان

به گفته رییس اورژانس کرمان ایجاد دست اندازها و همچنین حفاری‌های متعدد در سطح شهر کرمان اغلب موجب بروز حوادث می شود که عوامل اورژانس چندین مرحله در این حوادث مصدومان را به بیمارستان منتقل کرده اند.

 یک شهروند می‌گوید شکایت قضایی از شهرداری کرمان را به علت رها کردن چاله ایجاد شده در خیابان و بروز سانحه و آسیب برای وی و همسرش کلید زده است. این شهروند با نام مصطفی.خ که مشخصاتش نزد ایرنا محفوظ است می‌گوید مراحل اداری و قضایی طرح شکایت را پیگیر است زیرا با به علت رها شدن چاله کنده شده توسط شهرداری، رها شدن آن بدون علائم و تاخیر در ترمیم آن، دچار سانحه هنگام تردد با موتورسیکلت شده و خودش و همسرش دچار مصدومیت شده اند.

محل بروز حادثه برای این شهروند سه راه هوانیروز در بلوار جمهوری اسلامی شهر کرمان و این در حالی بوده که فرزند خردسالشان نیز همراه آنان بوده است. کندن آسفالت در دیگر نقاط بلوار جمهوری نیز رخ داده بوده است.

موتورسیکلت هنگام تردد شبانه در این چاله منحرف و راکبان پرتاب شده اند و به زمین خورده اند که در نتیجه آن پدر و مادر از چند قسمت بدن دچار شکستگی شده اند؛ این شهروند گلایه دارد که چرا وقتی یک پروژه اجرایی شهری اجرا می شود، مراحل ایمن سازی و ترمیم آن انجام نمی شود؟ ضمن اینکه چرا تابلوهای هشدار دهنده در کنار پروژه نصب نشده است.

براساس رونوشت اسنادی که این شهروند برای ایرنا فرستاد این فرد در تاریخ ۲۰ اردیبهشت ماه امسال شبانگاه دچار سانحه شده و در بخشی از متن شکایتش خطاب به مقام های قضایی نوشته است: «به همراه همسر و فرزند خردسال خود با وسیله موتورسیکلت از بلوار جمهوری به سمت هوانیروز در حال تردد بودیم که به علت کاهلی و کندن کانال نابجا وسط خیابان توسط شهرداری منطقه۲ لاستیک موتور در کانال مذکور گیر کرد و منجر به زمین خوردن به طرز خیلی فجیعانه شد که در این سانحه پیشانی اینجانب دچار شکستگی و دستم دچار خراشیدگی عمیق شد و متاسفانه استخوان ساعد دست همسرم دوتیکه شد که منجر به عمل و گذاشتن پلاتین شد، چه کسی پاسخگوی این اتفاق فجیع است؟ از شما مسئول محترم تقاضای دادخواهی و رسیدگی به این بی مسئولیتی شهرداری را دارم.

پزشکی قانونی نیز بروز آسیب برای همسر این شهروند را تایید کرده است.

حفاری برای انتقال لوله آب

براساس پیگیری خبرنگار ایرنا شهرداری منطقه ۲ کرمان توضیح داد که حفر آسفالت برای انجام عملیات انتقال لوله آب فضای سبز داخل بلوار وسط خیابان بوده است. حفر آسفالت در چند نقطه دیگر آسفالت بلوار جمهوری نیز انجام شده است.

آنطور که شهرداری می گوید جداسازی شبکه آب فضای سبز شهری یکی از آن پروژه هایی بود که برای نخستین بار در بلوار جمهوری کرمان طی ماه گذشته اجرا شده که اگرچه اجرای این طرح با هدف بهینه سازی و مدیریت مصرف آب با توجه به خشکسالی های پیاپی کرمان بسیار مهم و مفید به نظر می رسد اما مساله بر سر فرآیند اجرایی، ایمن سازی محیط پس از اجرا و نصب علائم هشداردهنده در کنار حفاری هاست.

طی ماه های گذشته انجام برخی دیگر پروژه های عمرانی در وسط کوچه ها و خیابان های شهر کرمان و تاخیر در ترمیم آنها نیز خبرساز بوده است تا جایی که این مساله در زمینه اجرای فاضلاب بسیار خبرساز بوده است.

حفاری‌ها و افزایش عملیات اورژانس

چاله چوله‌های سه راهی شفا تا چهار راه فرهنگیان، سه راهی هوانیروز و دیگر مناطق شهری پس از گذشت چندین روز از اجرای پروژه، همچنان اثرات حفاری را بر چهره دارند و در این زمینه بنا بر اعلام اورژانس کرمان، چاله های حفر شده آمار حوادث شهری را افزایش داده است. سید محمد صابری رئیس اورژانس کرمان نیز در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: ایجاد دست اندازها و همچنین حفاری های متعدد در سطح شهر کرمان گاها موجب بروز حوادث می شود که عوامل اورژانس چندین مرحله در این حوادث مصدومان را به بیمارستان منتقل کرده اند.

شهرداری: چاله‌ها پر می‌شود

رامین امیرمداح شهردار منطقه ۲ کرمان نیز پس از پیگیری های خبرنگار ایرنا توضیح داد: با وجود پیگیری ها، موضوع را بررسی کردیم و دستورات لازم درخصوص آسفالت چاله چوله های مناطق حفاری شده در این منطقه صادر شد.

وی افزود: چاله های به وجود آمده ناشی از طرح تفکیک آب فضای سبز شهری در بلوار جمهوری اسلامی کرمان نیز پر می شود.

گرچه چاله های ایجاد شده در بلوار جمهوری از جمله سه راه هوانیروز براساس مشاهدات خبرنگار ایرنا تا صبح پنجشنبه همچنان پر نشده بود اما شهروندی که دچار حادثه شده بود شبانگاه پنجشنبه با ایرنا تماس گرفت و گفت که از ظهر پنجشنبه شاهد عملیات عمرانی شهری برای پر کردن این حفاری بوده است.

وی افزود: همین که پیگیری رسانه ای این موضوع سبب پر کردن چاله ها توسط شهرداری و جلوگیری از بروز سانحه برای دیگر شهروندان شده بسیار خوشحال کننده است.

بهسازی خیابان‌های کرمان و نیاز پنج میلیون متر مکعبی آسفالت

وضعیت خیابان ها و چاله چوله های شهر کرمان به گونه ای دارای مشکل است که شهردار کرمان حل آن را جزو اولویت های خود قرار داد و توانست در جلسه شورا نیز موافقت آنها را با وجود برخی مخالفان بگیرد.

بخش هایی گسترده از خیابان های کلانشهر کرمان زخم خورده از حفاری های متعدد در زمان های مختلف و دست اندازها ست که همواره صدای رانندگان خودروها را در آورده و سبب بروز خسارت ها برای خودروها نیز می شود. سعید شعرباف شهردار کرمان در این خصوص بیشتر در یک مراسم رسانه ای گفته بود: امروز کرمان به پنج میلیون متر متربع آسفالت با ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار به عنوان نیازی حیاتی احتیاج دارد.

وی تصریح کرد: کارشناسان هم می‌گویند معابر فعلی شهر کرمان دیگر قابل تحمل نیست و وضعیت آسفالت حتی در مناطق برخوردار شهر هم نابسامان است.شعرباف عنوان کرد: اجرای آسفالت معابر از دیگر طرح های عمرانی مهمتر است اما باید با توجه به محدودیت منابع بازدهی را در مصارف ایجاد کنیم. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :