طی ۹ ماه محقق شد؛ ایجاد بیش از ۱۵ هزار فرصت شغلی در کرمان

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1386

طی ۹ ماه محقق شد؛ ایجاد بیش از ۱۵ هزار فرصت شغلی در کرمان

مدیر کل کمیته امداد استان کرمان گفت: از ابتدای امسال تاکنون، ۱۵ هزار و ۱۵۱ فرصت شغلی به همت کمیته امداد استان کرمان ایجاد شده است.

ناصر عسکری نژاد با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های کمیته امداد امام خمینی(ره) بحث توانمندسازی اقتصادی خانواده‌ها است، گفت: کمیته امداد بعد از شناسایی افراد مستعد اشتغال ضمن آموزش و مشاوره شغلی در نهایت با معرفی این افراد به بانک‌های عامل، تسهیلات قرض الحسنه اشتغال به آن‌ها پرداخت می‌کند.

او با بیان اینکه طی ۹ ماهه امسال بیش از ۱۰ هزار و ۳۰۳ طرح اشتغال در استان کرمان اجرا شده است، افزود: برای اجرای این تعداد طرح، ۷۳۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه از محل تسهیلات تبصره ۱۶، امداد ولایت، تبصره ۱۸ و تسهیلات روستایی پرداخت شده است.

او با بیان اینکه اشتغال‌زایی، تقویت رونق اقتصادی و توسعه مناطق محروم از جمله اهداف مهم این نهاد در ایجاد اشتغال در این مناطق است، افزود: ۵۷ درصد طرح‌های اشتغال این نهاد در مناطق محروم اجرا شده است.

عسکری نژاد با اشاره به اینکه مناطق روستایی استان کرمان ظرفیت بسیار بالایی برای اجرای طرح‌های دامپروری و کشاورزی دارند، بیان کرد: بیشترین تسهیلات پرداختی به روستاییان تحت حمایت در زمینه دامپروری و کشاورزی بوده است که با برنامه‌ریزی‌های دقیق به‌دنبال این هستیم بستر مناسبی را برای توسعه طرح‌های اشتغال فراهم کنیم.

او با بیان اینکه توانمندسازی مددجویان بنای اصلی کار در کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمان است، تصریح کرد: امسال هزار و ۲۵۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال به‌ منظور ایجاد ۲۴ هزار و ۵۰ فرصت شغلی به کمیته امداد استان کرمان اختصاص‌یافته است.

او با اشاره به اینکه علاوه برافزایش فرصت‌های شغلی، کیفیت‌بخشی به اجرای طرح‌ها با هدف افزایش درآمد مجریان نیز مدنظر است، تصریح کرد: امید است بتوانیم با تحقق برنامه‌های تدوین‌شده تا پایان امسال در زمینه اشتغال و خودکفایی مددجویان به‌ویژه در مسیر حمایت از مشاغل نوین و دانش‌بنیان گام‌های مؤثری برداریم.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 41
  • امروز: 194
  • دیروز: 158
  • هفته: 2,619
  • ماه: 7,403
  • سال: 24,795