رئیس مجمع نمایندگان استان کرمان اعلام کرد: صدها شرکت منابع استان کرمان را به تاراج می‌برند

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1240

رئیس مجمع نمایندگان استان کرمان اعلام کرد: صدها شرکت منابع استان کرمان  را به تاراج می‌برند

رئیس مجمع نمایندگان استان کرمان عدم دسترسی به منابع مالی کافی را یکی از مشکلات استان برشمرد و خطاب به استاندار گفت: هر شرکتی که قصد فعالیت در کرمان دارد، باید از همان ابتدا حساب‌های بانکی خود را به استان منتقل کند و از این طریق درآمدهای مالیاتی او را به استان بیاوریم. 

شهباز حسن‌پور روز گذشته در چهاردهمین آیین جشنواره تجلیل از کارآفرینان برتر استان کرمان گفت: کارآفرین با تلاش باعث موفقیت خود و دیگران شده و رفاه به مردم هدیه می‌کند. 

وی کارآفرین را مانند رزمنده‌ای که در حال جهاد است، دانست و اظهار کرد: متاسفانه فرصت‌های استان را برای رفاه عموم مردم استفاده نکردیم. 

رئیس مجمع نمایندگان استان کرمان گفت: صدها شرکت منابع عظیمی از کرمان می‌برند و منابع مالی و درآمدهای مالیاتی آنها در استان نیست و آمادگی معرفی همه این شرکت‌ها را به صورت شفاف دارم.  حسن‌پور ادامه داد: به طورمثال شرکت مبنا که شرکت نیمه خصوصی است بیش از ۵ هزار میلیارد در استان پروژه دارد و ته تنها یک ریال از این پول‌ها در استان کرمان نیست بلکه حتی بیشتر نیروهایش غیربومی هستند.  وی عمل نکردن به قوانین حمایت‌گر را یکی دیگر از مشکلات دانست و بیان کرد: باید قوانین مزاحم سر راه کارآفرینان شناسایی و حذف کنیم.  نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی عدم تربیت نیروی ماهر در راستای نیاز بازار را از دیگر مشکلات استان عنوان کرد و در ادامه راه اندازی دفتر جذب سرمایه گذاری استان کرمان در تهران و راه اندازی دفتر جذب سرمایه و حمایت از کارآفرین در خارج از کشور پیشنهاد کرد. 

وی تاکید کرد: در کشورهای پیشرفت حدود ۷۰ درصد تصمیمات کارآفرینان می گیرند اما در ایران برعکس ۷۰ درصد تصمیمات سیاسیون می‌گیرند و استان کرمان می تواند پایلوت این روش باشد. 

همچنین محمد مهدی فداکار استاندار کرمان با بیان اینکه پیگیر مسائل پنجره واحد سرمایه‌گذاری در کرمان هستم، تصریح کرد: به عنوان نماینده دولت، سعی می‌کنم تسهیل‌گر باشم.

 وی افزود: برای ایجاد اشتغال، کاهش آسیب‌های اجتماعی، افزایش ارزش پول ملی و تولید باید به کارآفرینی توجه کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 44
  • امروز: 44
  • دیروز: 255
  • هفته: 2,653
  • ماه: 7,634
  • سال: 24,152