رئیس کل دادگستری استان کرمان : وجود بیش از ۳ هزار میلیارد معوقه بانکی در کرمان

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1244

رئیس کل دادگستری استان کرمان : وجود بیش از ۳ هزار میلیارد معوقه بانکی در کرمان

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: دستگاه قضایی موضوع تشکیل کارگروه پیگیری مطالبات بانک‌ها را پیگیری می‌کند.

به گزارش فارس، حجت‌الاسلام ابراهیم حمیدی اظهار داشت: در کشور ما به عنوان یک کشور اسلامی، مسائل بانکی مطابق با دستورات اسلامی است و باید با اطلاع‌رسانی شفاف به مردم در راستای توسعه اعتماد متقابل اقدام کرد. وی بر اصلاح قوانین و آیین نامه‌ها موجود به منظور افزایش کیفیت خدمات بانکی تاکید کرد و ادامه داد: باید از تجربیات بانک ها برای تدوین قوانین و مقررات جدید استفاده شود تا در زمان اجرا با مشکل مواجه نباشیم. نماینده عالی قوه قضاییه در استان کرمان به موضوع معوقات بانکی نیز اشاره و بیان کرد: بیش از سه هزار میلیارد تومان معوقات بانکی در استان پذیرفتنی نیست و باید کارگروهی برای پیگیری معوقات بانکی در این استان تشکیل شود زیرا اموال بانک‌ها به نوعی بیت‌المال است و نباید اجازه داد که افراد سودجو از این منابع در جهت منافع خود سوء استفاده کنند. حمیدی تصریح کرد: باید حساب افراد سودجو را از بدهکاران عمومی تفکیک کرد زیرا در شرایط اقتصادی موجود، برخی افراد در پرداخت بدهی‌های خود با مشکل مواجه شده‌اند و باید با استفاده از ابزارهای قانونی به آنها کمک کرد اما این کمک‌ها نباید شامل افراد سودجو شود. وی ادامه داد: یک مدیر بانکی در شرایط اقتصادی کنونی باید ریسک‌های مثبت را بپذیرد که ضمن تامین منافع بانک، به مردم نیز کمک شود.

رئیس کل دادگستری استان کرمان، گفت: در دستگاه قضایی به دنبال حمایت از تولید هستیم و حمایت از فرد مطرح نیست، بلکه ممکن است فردی که توانایی مدیریت یک مجموعه اقتصادی را ندارد، در پرداخت بدهی‌های بانکی با مشکل مواجه شود و بانک می‌تواند با تدبیر مناسب این واحد را به عرصه تولید حداکثری برگردانده و از تولید و اشتغال جامعه حمایت کند.

وی تصریح کرد: ایراد اصلی این است که بانک در مواردی واحدهای تولیدی بدهکار را تعطیل می‌کند که این اقدام موجب بیکاری کارگران شده و به ماشین‌آلات این واحد چوب حراج می‌زند که در دستگاه قضایی با این موضوع مخالف هستیم و معتقدیم بانک ضمن تملک این واحد تولیدی باید به نحوی اقدام کند که از تعطیلی این واحدها جلوگیری شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 78
  • امروز: 27
  • دیروز: 157
  • هفته: 1,428
  • ماه: 7,838
  • سال: 25,871