مدیر کل صمت استان کرمان در شورای معادن مطرح کرد؛ تاخیر ۱۰ ساله دولت برای برگشت ۱۵ درصد وصولی از حقوق دولتی

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1244

 مدیر کل صمت استان کرمان در شورای معادن مطرح کرد؛ تاخیر ۱۰ ساله دولت برای برگشت ۱۵ درصد وصولی از حقوق دولتی

مدیر کل صمت استان گفت: اگر ۳ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان پول ما برگشت شود می توان طرح های توسعه استان را اجرا کرد و متاسفانه ده سال برگشت نشده است بنابراین برای برگشت در سال جاری هم امیدی به آن نداریم. به گزارش دانا مهدی حسینی‌نژاد گفت: تعداد ۷ هزار و ۱۶۹ محدوده معدنی ثبت شده داریم که از این تعداد ۲۵۶۷ محدوده معدنی فعال است که ۳۶ درصد محسوب می شود و ۴۶۰۴محدوده معدنی که ۶۴ درصد را به خود اختصاص می‌دهد، غیر فعال هستند که باید تعیین تکلیف شوند.

وی ادامه داد: استان کرمان ۷۰۲  معدن دارد که ۴۷۸ معدن فعال با پروانه بهره برداری و دارای اعتبار است اما تعداد  ۲۲۴ معدن فاقد پروانه بهره برداری و بی اعتبار است.

مدیر کل صمت تاکید کرد: معادن انفال هستند طبق ماده ۱۴ حقوق دولتی از این معادن اخذ می شوند و استان ها به خزانه واریز می‌کنند و معمولا ۱۵ درصد از این درآمدهایی که به خزانه وارد شده است باید به استان برگردد که اصلا این اتفاق در ۱۰ ساله گذشته رخ نداده است.

حسینی‌نژاد ادامه داد: در تبصره ۴ ماده ۱۴ عنوان شده که دولت مکلف است درآمد حاصل از اجرای این ماده را همه ساله در بودجه سالانه منظور نماید تا حداقل ۶۵ درصد آن در چارچوب قوانین و مقررات مالی کشور و در راستای اجرای بهینه تکالیف و ماموریت های توسعه بخش معدن و صنایع معدنی کشور توسط وزارت صمت هزینه گردد.

وی به تبصره ۵ ماده ۱۴ قانون معادن استناد کرد و گفت:  بهره برداران معادنی که در جهت بهره برداری بهینه و صیانت از ذخایر معدنی، ارتقاء بهره وری،تحقیق و توسعه و اکتشاف و حفظ محیط زیست در معدن مربوطه اقدام نمایند، با تایید شورای عالی معادن  از پرداخت حداکثر تا ۲۰ درصد حقوق دولتی معاف هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 14
  • امروز: 180
  • دیروز: 328
  • هفته: 2,389
  • ماه: 6,174
  • سال: 22,356