مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان: کارگروه موسیقی جنوب کرمان تشکیل می‌شود

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1252

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان: کارگروه موسیقی جنوب کرمان تشکیل می‌شود

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان در نشست با اعضای انجمن موسیقی جنوب کرمان اظهارداشت: موسیقی دغدغه ای مهم در جنوب کرمان است چرا که این منطقه در زمینه موسیقی دارای نام و نشان می باشد. بهرام مسلمی مهنی ظرفیت موسیقی جنوب کرمان را بی نظیر دانست و گفت: موسیقی جنوب کرمان ظرفیتی بزرگ در کشور و خارج از کشور محسوب می شود.

او با بیان اینکه با وجود این ظرفیت ها خلاهایی در موسیقی وجود دارد، تصریح کرد: باید شناسنامه و جایگاهی برای موسیقی منطقه تعریف شود و می طلبد هنرمندان موسیقی شناسنامه خود را تعریف نمایند.

مسلمی مهنی با تاکید بر اینکه هنرمندان موسیقی باید شناخته شده باشند، گفت: این مهم بر عهده انجمن موسیقی جنوب می باشد که باید بانک اطلاعات موسیقی هرچه زودتر جمع آوری شود.  مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان شناسنامه دار کردن موسیقی جنوب را  از ضروریات دانست و افزود:  باید با اتحاد، همدلی و همگرایی مشکلات موسیقی را حل نماییم تا عزت هنری موسیقی منطقه حفظ شود.

او با تاکید بر اینکه آموزشگاه های موسیقی باید تقویت شوند، اظهارداشت: در حوزه آموزش همکاری های لازم را با انجمن موسیقی خواهیم کرد. مسلمی مهنی از تشکیل کارگروه موسیقی جنوب کرمان خبر داد و گفت: همچنین  شورای موسیقی نیز برای پیشرفت و دیده شدن توانمندی و ظرفیت های موسیقی در این منطقه تشکیل می شود. او با بیان اینکه از پیشکسوتان موسیقی باید استفاده شود، گفت: اساتید و پیشکسوتان عرصه فرهنگ و هنر و موسیقی ذخایر ارزشمند و الگوهای گرانسنگی هستند که از سرمایه های معنوی این منطقه  به حساب می آیند و همه باید تلاش کنیم تا ضمن بهره مندی حداکثری از توان و تجربه و رهنمودهای این عزیزان، نسل جوان را با آنها پیوند داده و از تجربه و توان پیشکسوتان را به نسلهای بعدی آموزش و منتقل کنیم.

در این دیدار همچنین در خصوص ارائه پیشنهادات در حوزه ی موسیقی، آسیب شناسی موسیقی،آموزش و اجرای صحنه ای موسیقی، سرود و آهنگ های انقلابی بحث و تبادل نظر شد و هنرمندان این حوزه به بیان مسائل و مشکلات خود پرداختند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

برخی از مقالات

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 34
  • امروز: 63
  • دیروز: 177
  • هفته: 1,642
  • ماه: 7,896
  • سال: 25,750