خطاب نماینده مردم کرمان به دولت: زودتر کالابرگ را جایگزین یارانه نقدی کنید!

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1260

خطاب نماینده مردم کرمان به دولت: زودتر کالابرگ را جایگزین یارانه نقدی کنید!

نماینده مردم کرمان از دولت خواست هر چه سریع تر کالابرگ الکترونیک بین مردم توزیع شود.

اخبار جدیدی مبنی بر تغییر قیمت یارانه نقدی یا جایگزینی کالابرگ بجای یارانه نقدی منتشر شد. هنوز برای تغییر یارانه نقدی تصمیم گیری نشده است. وزیر اقتصاد گفت: تا تیرماه خبری از تغییر یارانه نقدی وجود ندارد. یارانه نقدی تیرماه به حساب سرپرستان خانوار واریز شد اما هنوز قابل برداشت نیست. هنوز تکلیف یارانه نقدی به صورت کامل مشخص نشده است.

محمد مهدی زاهدی، نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی در بخشی از نطق خود در مجلس شورای اسلامی گفت: افزایش بی‌‌رویه قیمت مسکن، اقلام خوراکی به ویژه کالاهای اساسی، سیمان، شن، وسایل خانگی، روغن موتور و… فشار زیادی را بر اقشار حقوق ‌بگیر وارد کرده است، توصیه آن است که هر چه زودتر کارت یارانه کالای اساسی بین اقشار مختلف توزیع تا ضمن توجه به این قشرها، همراهی آنان را برای به ثمر نشستن جراحی اقتصادی شاهد باشیم.

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: دولت برای پرداخت یارانه کالایی منتظر گزارش نهایی دوره آزمایشی سامانه‌های کالابرگ است.

او درباره نحوه تخصیص یارانه نقدی یا کالایی درماه‌های آینده گفت: تا زمانی که گزارش نهایی دوره آزمایشی سامانه‌های کالابرگ آماده نشود دولت تصمیم جدیدی اتخاذ نمی‌کند.

وی افزود: امیدواریم در تیرماه گزارش دوره آزمایشی به دولت ارسال شود سپس دولت تصمیم می‌گیرد برای ماه‌های بعد به چه ترتیبی اقدام کند.

وزیر امور اقتصاد‌ودارایی گفت: تلاش دولت این است که از طریق انضباط بخشی و نظارت صحیح بر بازار قیمت‌ها کنترل شود و انتظار داریم در ماه‌ها و فصول آینده تورم و فشار قیمتی کاهش یابد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

برخی از مقالات

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 2
  • امروز: 63
  • دیروز: 240
  • هفته: 1,973
  • ماه: 7,611
  • سال: 25,175