افزایش مصرف برق، جیرفت را تعطیل کرد

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1277

افزایش مصرف برق، جیرفت را تعطیل کرد

سمیه خدیشی- تجربه گرمای چند روز گذشته مصرف برق ساکنان جیرفت را چند برابر کرد تا جایی که دو روز پیش یکی از پست‌های فوق توزیع برق این شهرستان واقع در محله سرجاز افزایش بار مصرف را تاب نیاورد و از مدار خارج شد که قطعی برق 6 هزار مشترک این منطقه را به دنبال داشت. مسئولان امر برای کاهش حجم بار مصرفی برق با موافقت استانداری کرمان در روز سه‌شنبه 28 تیرماه، دستور تعطیلی ادارات و دستگاه‌های این شهرستان به جز دستگاه‌های امدادرسان از جمله اورژانس‌ها، جایگاه‌های سوخت و غیره را دادند.

سرپرست فرمانداری جیرفت به خبرنگار «کاغذ‌وطن» گفت: افزایش بی‌رویه مصرف برق به همراه افزایش دما این پست را از مدار خارج کرد و علیرغم تلاش پرسنل اداره برق این پست به مدار بازنگشت.

احمد بلند‌نظر افزود: در پی این اتفاق با دستور استاندار و پیگیری معاون وی، یک  پست فوق توزیع برق سیار که در یکی از شهرستان‌های استان مستقر بود با رعایت حمل محموله‌های ترافیکی وارد شهرستان جیرفت شد و با تلاش نیروهای اداره برق  وارد مدار می‌شود.

بلند‌نظر تصریح کرد: در حال حاضر قطعی برق در شهرستان نداریم و تعطیلی ادارات به این دلیل انجام گرفت که افزایش بار مصرفی کاهش پیدا کند.

مدیر‌امور برق شهرستان جیرفت با اشاره به آسیب پست فوق توزیع سرجاز می‌گوید: بعد از انجام آزمایشات لازم و اطمینان از برنگشتن پست آسیب‌دیده به مدار، تامین برق مناطق تحت پوشش این پست از خطوط و پست های مجاور انجام گرفت.

 غلامعباس انجم شعاع ادامه می‌دهد: در همین رابطه بحث جایگزینی برای این پست در اولویت قرار گرفت و که با هماهنگی با استانداری از یکی از شهرهای شمالی ترانسفورماتور درخواست شد و با کمک پلیس راهور این محموله ترافیکی به جیرفت انتقال داده شد.

او تصریح کرد: کلیه پرسنل فنی در حال کار هستند و امیدواریم که با تایید آزمایش‌های انجام شده بتوانیم تا پایان شب سه‌شنبه این ترانس  را وارد مدار کنیم.

انجم‌شعاع  پیک مصرف در جنوب کرمان را در تابستان بین  ۱۲ ظهر الی ۵ بعد از ظهر و ساعت ۲۰ تا ۲۳  اعلام نمود و گفت: اگر به هر دلیلی کار بر طبق خواسته ما پیش نرفت و ترانس وارد مدار نشد درخواست تعطیلی ادارات روز بعد را به ستاد بحران  جهت تصمیم گیری ارایه می‌دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 5
  • امروز: 52
  • دیروز: 240
  • هفته: 1,962
  • ماه: 7,600
  • سال: 25,164