رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره): درآمد کشاورز از هر هکتار باید 50 میلیون تومان باشد

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1283

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره): درآمد کشاورز از هر هکتار باید 50 میلیون تومان باشد

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) با بیان اینکه همه گندم تولیدی کشاورزان باید خریداری شود تا نیاز به واردات به حداقل برسد گفت:‌باید در این زمینه مطالبات گندم‌کاران به موقع پرداخت شود که انگیزه آنها برای تولید بیشتر شود.

به گزارش خبرنگار فارس، عارف نوروزی رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) امروز در همایش آغاز سال زراعی جدید با عنوان طرح جهش تولید در دیم‌زارهای کشور، افزود: وزارت جهاد کشاورزی باید تمام تلاش خود را صرف کند تا خرید تضمینی گندم از کشاورزان به طور کامل انجام شود و مطالبات آنها هم به موقع پرداخت شود.

نوروزی در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت:‌همه مسئولان کشور مأموریت‌هایی دارند که باید به خوبی عمل کنند و این پسندیده نیست که یک مسئول خودش هم منتقد باشد، در حالی که هر کدام به مأموریت‌های محول خود عمل کنند گره‌ها باز خواهد شد.

وی اضافه کرد:‌در اجرای طرح دیم‌زارها اگر درآمد کشاورز در هر هکتار از 12 میلیون تومان به 50 میلیون تومان برسد، در حقیقت ما توانسته‌ایم، آنها را توانمند کنیم و این مأموریت خوبی است که باعث مهاجرت معکوس خواهد شد.

نوروزی ادامه داد: با توجه به تحقیقی که در 70 هزار روستا انجام شده از سال 1326 تا کنون دو سوم آنها یا به شهر تبدیل شده‌اند و یا خالی از سکنه شده‌اند، یعنی سیمای روستایی خود را از دست داده‌اند.  رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) به دو ماموریت اصلی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) اشاره کرد و گفت:‌ امنیت غذایی و تأمین دارو از برنامه‌های اصلی این ستاد است که گام به گام موارد از پیش‌رو برداشته شده است.

وی در پایان تأکید کرد:‌توسعه آبزی‌پروری در کشور یکی از اقدامات مهمی است که می‌تواند امنیت غذایی کشور را ارتقاء بخشد و باید در این زمینه سرمایه‌گذاری و تلاش بیشتری شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 3
  • امروز: 237
  • دیروز: 271
  • هفته: 2,472
  • ماه: 7,625
  • سال: 25,109