شهردار کرمان بیان کرد: آسفالت معابر مناطق محروم شهر در دوسال آینده

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1307

شهردار کرمان بیان کرد: آسفالت معابر مناطق محروم شهر در دوسال آینده

شهردار کرمان گفت: قصد نداریم مشکلات شهر را بپوشانیم؛ بلکه درتلاشیم با سرعت و به شکل مطلوب، مشکلات را حل کنیم.

 سعید شعرباف، در برنامۀ تلویزیونی «صبح بخیر کرمان» با تبریک هفته دولت، بر همکاری شهروندان برای حل مشکلات شهر تأکید کرد و افزود: از مردم می‌خواهیم کمک کنند تا یک شهر زیباتر، متمدن‌تر، توسعه‌یافته‌تر و متناسب با نام سردار دل‌ها بسازیم.

هزینه نگهداری شهر کرمان بسیار بالاست

شعرباف، با بیان اینکه هزینه نگهداری شهر کرمان به‌دلایل مختلف، بسیار بالاست، گفت: شهر کرمان مشکلات زیرساختی زیادی داشته و دارد.

شهردار کرمان افزود: هزینه نگهداری امور ساده شهر مانند تنظیف، فضای سبز و خدمات آتش‌نشانی، در هر شبانه‌روز، نزدیک به سه میلیارد تومان است که در مجموع، به نسبت مساحت و محدودۀ شهر کرمان، هزینۀ بسیار زیادی است.

طی دوسال آینده معابر مناطق محروم شهر آسفالت می‌شود

شعرباف، با بیان اینکه در مسایل زیرساختی شهر کرمان مانند آسفالت، بسیار عقب هستیم، گفت: برای بهسازی وضعیت معابر اصلی شهر، نزدیک به سه میلیون مترمربع آسفالت نیاز داریم.

او افزود: با این حال و با وجود مشکلاتی مثل تهیه قیر، که باید به‌صورت نقد و از بورس خریداری کنیم، توانسته‌ایم در 10 ماه گذشته، حدود 480 هزار مترمربع از معابر را آسفالت کنیم که تقریباً معادل دو برابر سال پیش از آن است. شهردار کرمان ادامه داد: البته با یک هدف‌گذاری جدی این میزان را در سال‌جاری به 800 هزار مترمربع خواهیم رساند و طی دوسال آینده تمام معابر اصلی مناطق محروم را آسفالت خواهیم کرد.

شعرباف بیان کرد: گام اصلی نهضت آسفالت معابر، شروع شده و پنج تیم به‌صورت موازی در چهار ماه طلایی امسال در نقاط مختلف شهر، آسفالت معابر را در دستور کار دارند.

او افزود: قصد داریم در چهار ماه پیشِ رو و تا شروع بارش‌ها، دو برابر مساحت 10 ماه گذشته، معابر را آسفالت کنیم.

شعرباف ادامه داد: همزمان با اجرای آسفالت، یک‌سری خدمات دیگر مانند جدول‌گذاری، ساخت پارک‌های محله‌ای، ایجاد فضای سبز و اجرای پیاده‌راه‌سازی، به‌عنوان گام اول ارائه خواهد شد.

احیای 50 درصدی ناوگان فرسوده حمل‌ونقل عمومی شهر

شهردار کرمان، ترافیک را یکی از مشکلات جدی شهر دانست و با بیان اینکه این معضل به‌ویژه در بافت مرکزی شهر بیشتر دیده می‌شود، گفت: تمرکز را به سمت حمل‌ونقل عمومی برده‌ایم.

شعرباف افزود: در این راستا 25 دستگاه اتوبوس به ارزش تقریبی 120 میلیارد تومان، خریداری شده و 25 دستگاه دیگر هم در حال نوسازی است که درنهایت باعث می‌شود 50 درصد ناوگان فرسوده حمل‌ونقل عمومی کرمان، احیا شود.

شهردار کرمان تأکید کرد: راه اصلی بهبود ترافیک در کرمان، ساماندهی وضعیت حمل‌و‌نقل عمومی است؛ نه لزوما ساخت تقاطع غیرهم‌سطح.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

برخی از مقالات

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 25
  • امروز: 143
  • دیروز: 249
  • هفته: 1,800
  • ماه: 7,912
  • سال: 25,653