بردسیر صنعتی‌تر می‌شود

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1323

بردسیر صنعتی‌تر می‌شود

مدیر پشتیبانی طرح‌های توسعه گهر‌زمین گفت: با راه‌اندازی چند کارخانه در بردسیر، چرخه تولید فولاد در این منطقه صنعتی تکمیل می‌شود. محمودآبادی، افزود: منطقه صنعتی بردسیر براساس آخرین اصلاحات نقشه جامع شهر بردسیر،خارج از محدوده شهری است که قابلیت اجرای طرح در این منطقه وجود دارد.

او بیان‌کرد: با هدف سرمایه‌گذاری ماندگار و ایجاد توازن در استان کرمان، در زمان استانداری علیرضا رزم‌حسینی توافقنامه‌ای جهت احداث کارخانجاتی برای تکمیل زنجیره فولاد منعقد شد.

مدیر پشتیبانی طرح‌های توسعه گهرزمین با بیان این مطلب که شهر بردسیر برای سرمایه‌گذاری انتخاب شد، اظهار‌کرد: بیش از ۲.۵ میلیارد یورو در این منطقه سرمایه گذاری می‌شود.

محمودآبادی بیان‌داشت: با راه‌اندازی این کارخانجات زمینه اشتغال ۵۰۰۰ نفر به طور مستقیم و برای ۱۸۰۰۰ نفر به صورت غیرمستقیم فراهم می‌شود که تا حدودی مشکل اشتغال کرمان و بردسیر حل خواهد شد. مدیر پشتیبانی طرح‌های توسعه گهرزمین بومی گزینی را اولویت جذب نیرو‌ها در این کارخانجات اعلام کرد و افزود: برای راه‌اندازی این چهار کارخانه به زمینی به وسعت ۳۰۰۰ هکتار نیاز است که تاکنون ۲۱۴ هکتار آن در اختیار شرکت گهرزمین قرار گرفته است. به گفته او، مقرر است برای رفع نیاز گازی این کارخانجات یک خط ۲۴ اینچی از شهر باغین به این منطقه کشیده شود و یک خط انحرافی از خط انتقال آب خلیج فارس برای تامین نیاز آبی آن منتقل شود.

مدیر پشتیبانی طرح‌های توسعه گهرزمین عنوان کرد: نیاز برقی این کارخانجات با احداث دو نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی تامین می‌شود و تا آن زمان برق کارگاهی آن از برق نگار تامین خواهد شد.

قویدل رئیس یک کارگاه صنعتی تهران مستقر در پروژه آهن اسفنجی بردسیر نیز می‌گوید: برای احداث این کارخانه به ۱۲ هزار تن میلگرد نیاز است که تاکنون سه هزارتن میلگرد تخلیه کرده‌اند.

محمودآبادی بیان‌داشت: هدف‌گذاری شده که آهن اسفنجی و نورد گرم در منطقه بردسیر تولید شود، اما هنوز مجوز نورد گرم اخذ نشده است.

به گفته او، مجوز احداث کارخانه ذوب آهن ۳.۵ میلیون تنی و ۲.۵ میلیون تن گندله در بردسیر گرفته شده، اما اینکه گندله در این منطقه در بردسیر تولید شود یا در سیرجان هنوز تصمیم گیری نشده و ممکن است گندله توسط خطوط ریلی به این منطقه آورده شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

برخی از مقالات

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 54
  • امروز: 160
  • دیروز: 218
  • هفته: 1,441
  • ماه: 7,931
  • سال: 26,553