معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی: توانمندسازی واحدهای عضو خوشه ماشین‌آلات و قطعات صنعتی اولویت ما است

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1587

معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی: توانمندسازی واحدهای عضو خوشه ماشین‌آلات و قطعات صنعتی اولویت ما است
مهندس شریف‌آبادی معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی در توضیح عملکرد برنامه‌های توسعه‌ای خوشه ماشین‌آلات و قطعات صنعتی گفت: برنامه‌های عمل توسعه خوشه ماشین‌آلات و قطعات صنعتی کرمان باهدف شناسایی توانمندسازی، ارتقای سطح آگاهی و تغییر نگرش واحدهای قطعه‌ساز و ماشین‌ساز و بررسی نقاط فشار و مشکلات موجود سطح این صنعت و ارائه برنامه‌های حمایتی شرکت به‌منظور توانمندسازی این واحدها تشکیل شد.
او ادامه داد: موانع شناسایی شده زیاد است که بهتر است به ۲ مورد مهم اشاره کنم، اصلی‌ترین مانع در واحدهای بزرگ علی‌رغم همراهی همیشگی مدیران ارشد شرکت‌ها، عدم همراهی برخی از مدیران میانی را شاهد هستیم. برای موانع سر راه صنایع کوچک باید گفت: ازآنجایی‌که این واحدها توان تأمین ماشین‌آلات به‌روز و باکیفیتی را ندارد؛ لذا قطعات نیز با سرعت و کیفیت مدنظر صنایع بزرگ تولید نمی‌شود.
شریف‌آبادی توضیح داد: برای جلب‌اعتماد مدیران میانی واحدهای بزرگ بعضاً جلسات، بازدیدها و نشست‌های زیادی برگزار شد و امیدواریم با برگزاری این دست از همایش‌ها، نشست‌ها و مذاکرات B2B به نتایج بهتری نیز برسیم همچنین برای نوسازی ماشین‌آلات صنایع کوچک نیز قرار است طی تفاهمی بین شرکت ملی مس ایران، استانداری و بانک تجارت ۱۰۰۰ میلیارد تومان تسهیلات جهت نوسازی و سرمایه در گردش در اختیار صنایع کوچک استان خصوصاً واحدهای ذیل خوشه ماشین‌آلات و قطعات صنعتی کرمان قرار گیرد.
معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی ادامه داد: تیم عاملیت توسعه خوشه ماشین‌آلات و قطعات صنعتی کرمان زیر نظر این معاونت از نیروهای متخصص بومی آقای دکتر ارسلان شجاعی و خانم مهندس محبوبه کردستانی تشکیل شده است که از ابتدای پروژه مطالعات موردنیاز اولیه را طبق مدل توسعه خوشه‌ای تأیید شده یونید و ارسالی سازمان متبوع انجام دادند و بر اساس نقاط فشار موجود، برنامه‌ریزی و ارائه راهکار عملیاتی برای حل آن‌ها پرداختند، با فعالیت‌های انجام شده اعتمادسازی واحدهای عضو صورت‌گرفته به صورتی که در حال حاضر تمامی واحدها به تیم عاملیت اعتماد کامل دارند.
او ادامه داد: وظایف اصلی تیم عاملیت شناسایی مشکلات، ارائه برنامه‌ها و پیگیری اجرا و نظارت بر اجرای برنامه‌های هدفمند در سطح مؤثر است.
شریف‌آبادی عنوان کرد: باتوجه‌به اینکه همراهی خوبی از طرف ارگان‌های مختلف در استان برای حمایت از صنایع کوچک ذیل خوشه صورت‌گرفته نیاز است مدیران این واحدها نیز با همراهی بیشتر و مطالبه‌گری درست در جهت موفقیت افزون‌تر خود و خوشه قدم بردارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

برخی از مقالات

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 0
  • امروز: 28
  • دیروز: 240
  • هفته: 1,938
  • ماه: 7,576
  • سال: 25,140