اما و اگرهای تایید شهردار منتخب جیرفت. آزموده را آزمودن خطاست؟

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1343

اما و اگرهای تایید شهردار منتخب جیرفت. آزموده را آزمودن خطاست؟

چند روز از انتخاب شهردار جدید جیرفت با رای اعضای شورا نگذشته که حرف و حدیث‌هایی مبنی بر تایید شدن یا نشدن این مصوبه شورا در این شهر بالا گرفته است.

به گزارش ایرنا این در شرایطی بوده که از اواخر شهریورماه امسال شهرداری جیرفت با سرپرست اداره می‌شود و طی یکسال اخیر نیز اختلافات زیادی بین شورا و شهردار وجود داشته است.

۲۵ مهرماه جاری بود که با رای اکثریت شورا نعمت الله حسین زاده به عنوان شهردار منتخب برگزیده شد؛ اقدامی که اگرچه از منتخبین شورا که با شعار تغییر کرسی شورا را بدست آورده بودند دور از انتظار بود اما امید آن می‌رفت وضعیت بلاتکلیفی مدیریت شهرداری جیرفت با انتخاب شهردار سامان یابد، اما چند روز از این تصمیم نگذشته که خبرهایی از این شهر به گوش می‌رسد که نشان از حرف و حدیث‌های فراوانی در تایید مصوبه شورا مبنی بر انتخاب شهردار به وجود آمده است.

گرچه تاکنون مسئولان به صورت رسمی در این زمینه اظهارنظر و اعلام موضع نکرده‌اند و نمی‌توان با قطعیت انگاره‌ای را مطرح کرد اما انتقادها از نوع انتخاب شهردار برگزیده در شورا نیز همچنان بالاست.

شهردار منتخب کنونی چهار سال نیز از ۹۶ تا ۱۴۰۰ شهردار جیرفت بوده است؛ هرچند همزمان با انتخاب شهردار برگزیده هم انتقادهایی مبنی بر چرایی انتخاب شهرداری که قبلا و در دوره قبلی شهردار بوده به گوش می‌رسید اما این بار و بعد از آنکه شورایی‌ها منتخب خود را برگزیدند، مسائل دیگری از جمله بحث بر سر عملکرد گذشته وی مطرح شده است.

پیش از حسین زاده، محمود معناصری طی یکسال اخیر شهردار جیرفت بود که به علت بالاگرفتن اختلافات بین او با اعضای شورا نتوانست فعالیت خود را ادامه دهد.

آن طور که خبرنگار ایرنا نقل می‌کند،  طی روزهای اخیر با مسئولان مختلف متولی در جیرفت  و همچنین برخی اعضای شورا تماس گرفته است اما پاسخگو نبودند یا مصاحبه نکردند تا درباره جزییات این شنیده‌ها صحبت شود اما آنچه به صورت غیررسمی شنیده می‌شود گویا بحث بر سر چگونگی عملکرد دوره گذشته شهردار منتخب بالا گرفته است و حالا باید منتظر ماند و دید آیا نهادهای متولی بالادست شورا امکان تایید صلاحیت شهردار منتخب  شورا را پیدا می کنند یا خیر.

این مسائل در حالی است که طی یکسال اخیر مدیریت شهری جیرفت از وضعیت باثباتی برخوردار نبوده و مشکلات شهری این شهر نیز زیاد گزارش می‌شود؛ امیدها مبنی بر اینکه با تعامل بین مدیران شهری و با حمایت برخی مدیران و نهادهای فرادستی وضعیت مدیریت شهری جیرفت هرچه زودتر سامان یابد و از مشکلات مردم کاسته شود.

شهروندان جیرفت انتظار دارند حتی اگر درصورتی که شهردار منتخب تایید صلاحیت نشود، اعضای شورا در فضایی شفاف و همراه با افق‌های پیش رو زمینه انتخاب فردی توانمند و کم حاشیه را به عنوان شهردار فراهم آورند تا هم تعامل مدیریت شهری با سایر نهادها به مشکل برنخورد و هم سکانداری شهرداری به وضعیت باثباتی برسد و بتواند باری از دوش این مردم و شهر بردارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 11
  • امروز: 6
  • دیروز: 240
  • هفته: 1,916
  • ماه: 7,554
  • سال: 25,118